Malleh's

Alla inlägg under september 2011

Av Mikaela Halvorsen - 15 september 2011 16:06

Herregud vilken seg dag.

Vaknade minst hundra gånger mellan 7 och nio.. sen väckte mamma mig kvart över tio. Åt lite frukost och sen ville mamma ha med mig när hon skulle handla lite kläder.

Inte det roligaste direkt..

Sen hamnade jag här, låg och kolla klart hela första säsongen av 2 och en halv män. Kul!

intressant dag va?

ohja.

nu ska jag hitta på något.

Av Mikaela Halvorsen - 14 september 2011 20:51

Ja, jag har förälskat mig i Charlie and Alan. Gush så jag älskar serien!

Nej, nu är den redan strax nio. Ska mysa ihop mig i soffan för att kolla på efterlyst!

Sen krypa ihop i min trevliga säng för att fortsätta glo ner mina små Haper älsklingar!


Har inte alls mycket att berätta om utom att jag har ont i magen, är trött men inte vill sova. Trevligt va?

Tror även jag ska njuta mina harpers med lite glass.. Oh ja vad det låter bra!  


ah.. bjuder ppå deeeen. Man måste bjuda på sig själv! ;)


Måste springa!!

Av Mikaela Halvorsen - 14 september 2011 20:48

en bok värdig att läsa. Det handlar om att lilla Renee åker till sin pappa med sina två systrar för pyjamas party. Dagen efter finns hon inte mer.

Mamma Anette och mormor Sharon vet att hon har blivit mördar och gör allt det kan för att bevisa det. Kampen är inte lätt!


  Det är en sann historia, och därför berör den väldigt hårt! Så alla, gå och läs den.. NU!!

Av Mikaela Halvorsen - 14 september 2011 18:30

tid: 15 minuter + 2 timmar att svalna

4-6 port.

¨5 dl vispgrädde

1 vaniljstång eller 1 tsk vaniljsocker

½ dl strösocker

3 gelatinblad


Lägg gelatinbladen i blöt.

Skär ett snitt i vaniljstången och skrapa ur fröna. Lägg fröna och vaniljstången i en kastrull. Eller lägg i vaniljsockret.

Häll på vispgrädde och tillsätt sockret. Låt koka upp. Rör om och låt puttra 1-2 minuter.

Ta av kastrullen från plattan, viktigt! (det får inte koka när du lägger i gelatinbladen för då skär det sig.) Lägg i gelatinbladen och rör om så att de löser sig.

Sila bort vaniljstången. Häll upp i portionsglas och ställ in i kylen minst 2 timmar så att det stelnar.

Strö över bär eller frukt. Servera.

 


Av Mikaela Halvorsen - 14 september 2011 17:33

Ikväll på efterlyst så kommer det handla en liten del av BRO?! liksom, ingen vet ju typ vart det ligger. så det får vi inte missa!


Några minuter efter stängningsdags på Ica i Bro den 14 aug 21.05 har Anna och hennes kollega just gått igenom sina stängningsrutiner. När Anna, som är gravid i åttonde månaden, öppnar dörren för att gå hem blir hon plötsligt nedknuffad på golvet och får en kniv riktad emot sig..


Låter det inte spännande?! JO! :D

Så det ska vi se!

kan berätta att det gick bra hos läkaren, inget allvarligt. :)

Låt lite blodprov också, fy vad rädd jag va när hon skulle sticka.. men det kändes ju knappt!

haha..

Fjollig jag är . Idag är det bildtorka som oftas.

Nej, nu ska jag läsa ut det sista fyra sidorna i Sista andetaget och sen kolla lite tv.. :)

Ikväll blir det hela första säsongen med 2 och en halv men också!


Kisses!

Av Mikaela Halvorsen - 14 september 2011 09:00

sådär, nu är jag nyduschad, sminkad och mätt. Snart bär det av mot doktorn.

hihi


imorgon är jag också ledig från skolan, men det är skolan själv som sagt. För vi fick eget arbete istället. så det blir att sova ut imorgon. Fy vad skönt!


nu på morgonen har jag lite bloggtorka men det kommer till senare.

C YA!

Av Mikaela Halvorsen - 13 september 2011 21:12

Ordet cancer får mig att rysa genom hela kroppen. Min pappa drabbades av det, precis som vem som helt kan det. Många vet redan att kan klarade inte kampen emot den. Den besegrade honom.

Cancer.. varför får man det egentligen? Alla har vi våra frågor. Varför får just den personen det? många tänker att: varför fick inte jag de istället?

Just det ehär cancer. Det är något så fruktansvärt jobbigt att veta av.

Jag vet att jag är nojjig över minsta lilla ont jag har. För jag är RÄDD över att få det.

Precis som filmen jag la ut, så fick jag lära mig något under min fars resa. Att skratta, skämta, gråta, vara arg och allt man nu kunde vara, var alldeles okej att göra. Min pappa, var ett riktigt charm troll. Han skämtade alltid, höll alltid humöret uppe hur dålig han än var ville han inte att alla andra skulle dras ner. Till och med sköterskorna älskade honom.


Jag tycker iallafall att alla borde läsa den HÄR bloggen. kolla igenom på kategorierna, läs och klicka. Finns så mycket som fångar ens känslor. Den här tjejen är någon jag kallar stark efter ha sett alla bilder. Så ikväll går alla min tankar till alla som drabbats av cancer   




men, imorgon har jag LITE sovmorgon. Ska upp vid åtta för att åka till mitt efter längtade läkar besök. Får se hur det går! Wish me luck!


Ska krypa ner i sängen, läsa klart min bok. kolla en skvätt på american pie som är på 6an och prata lite i telefon.

Hoppas alla har haft det trevligt.

  

Av Mikaela Halvorsen - 13 september 2011 18:30

   fyra portioner.

2 ägg

3 msk socker

rivet skal av 1 citron

½ dl pressad citron

3 gelatin blad

250 g kesella

salt

citronmeliss


Gör såhär:

Skilj äggulor och vitor åt. Lägg gelatinbladen i blöt i kallt vatten. Vispa äggulor och socker vitt och pösigt. Tillsätt citronskal och saft. Krama ur gelatinet och smält det med 1 msk hett vatten. och rör ner i äggsmeten. Rör ner kesellan och blanda väl. Vispa äggvitorna till hårt skum med en nypa salt. Vänd ner vitrona i smeten. Häll upp i en form eller portionsglas  och ställ kallt att stelna i ca 1 timme. Garnera med citronmeliss och gärma med några jordgubbar. Går lika bra med frysta som färska.


  Ja.. här är en gång av hundra som jag ätit det.. :)

Jättegott!


Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards