Malleh's

Alla inlägg under april 2011

Av Mikaela Halvorsen - 29 april 2011 18:42

Hej allesammans!

Glömde visst att skriva igår. Men var med felicia och fixa min tumnagel och hon fixade sina. Tyvär åkte jag hem innan henne mådde så sjukt dåligt. Men missade tågen på sekunden.. -.-'

ialf, när ja kom hem så åt jag och bädda rent och somnade.. Så sköönt att sova länge och tidigt!!


Idag då.. Tredje dagen jag vaknade med huvudvärk, den vägrar släppa! Även täpt i ena näsan och antligen fryser jag eller svettas.. hm.. sjukt strax? :O

var i skolan ialf, hade tema dag. De ända som var bra på heladagen var när killen Sioma kom och föreläste. Han är en av dom som överlevde ett koncentrations läger i auschwitz. Så intressant och rörande! Fick även se hans nummer tatuering som alla fick där borta och han hade 146021.. As grymt men så sorligt samtidigt! :(

menmen.. Gick hem, städade, åt lite och nu sitter jag hos johan, ska vara här ett tag men har inte en aning om vad som ska göras ^^


Imorgon är det valborg och allt jag vet är att vi ska grilla och sen ska ja med johan  till brasan! myys ! ;)

har heller inte fotat någonting.. ojoj! måste bli ändring!!


har inte så mycket mer att tillägga, utom att ja tycker det är så töntigt att folk inte kan  klä sig, sminka sig och se ut som sig själva utan måste försöka se ut som någon! -.-''

STOOOOOR IRRITATION!

menmen.. Hoppas ni haft en bra vecka, hoppas ni får en bra fredag och en mysig valborg!! :))



puss.

Av Mikaela Halvorsen - 27 april 2011 19:53

ojoj, glömde skriva igår.

Var i kista med emma ialf, fick med mig hem:

en as snygg klänning

skor

kjol

linne

ansiktsmaskar

pincett

kajalvässare

usb

solojla

solglasögon

mat

ah ;)


men allt är bra, och löse även massor av missförstånd me en kompis igår. Skönt det !

tror ja börjar bli sjuk, as ont i huvet, trött och  fryser .. :/

menmen.. :P


här kommer bilder från måndag och söndag :)

  Snyggingen ;) <33

Söta saga! :D 

              ah, det var bara NÅGRA av alla bilder från vikinga saken. rätt kul :)<3


      badabadabada!   usch, vatten!   simma är skönt!   sist i är en badkruka! :D


ahaha.. ha det så bra!

glöm int att kolla på MALLEH ;)




ciiiaaaoo!

// M

Av Mikaela Halvorsen - 25 april 2011 18:14

Hejsan, sitter hos johan nu. varit i solen hela dagen, och har faktiskt redan fått lite färg! :)

Är jättesugen på glass, men pengarna glömde man hemma. Smart som man är.. :P


Har funderat på en sak faktiskt..

Det här med att blogga. Man startar en blogg och skriver i den om allt man själv känner för. De är ju faktiskt din egna blogg? Att man då läser en blogg en gång och då tycker den är så dålig, håll dina tankar för dig själv. Men om man nu tycker den är så himla värdelös och att man verkligen inte orkar läsa den och börjar kommentera det. Varför inte bara slut läsa den bloggen? De är ju ändå hennes/hans egna blogg, där den själv bestämmer vad man ska skriva eller inte? Har man inga läsare så har man inte, och har man de så har man.. Tycker folk ska sluta kritisera folks bloggar, sluta bara läs om de är dåligt!


har inte så mycket att säga just nu, så.. Ska lägga in bilderna ikväll eller imorgon. Beroende på när ja kommer hem ikväll! :)


Ciiiaaoo!

// M

Av Mikaela Halvorsen - 25 april 2011 14:36

Ja du, första gången på hela lovet jag vaknade halv elva! :O

Jätteskönt, bara det att det va johans klocka som ringde -.-' kunde soviiiti läänge!

men ja är glad för då hann ja följa med mamma och hundarna och bada. Blev massor med bilder!


Nu ska ja hämta min mobil och kanske se ifall någon vill ses :)


skrive i kväll. lägger även ut bilder här och på foto bloggen!


ciiiaaaoo!

//M

Av Mikaela Halvorsen - 24 april 2011 10:57

Halloj!
Sitter här i Johans rum , precis käkat en påsk FRukost/Lunch! Mumsigt!
Johan ska duscha nu och ja kanske ska fixa till mig, vi ska nämligen till uppsala idag och ha det trevligt! :D

Ska fota massor, och kommer som vanligt lägga ut mesta dels av alla bilder på fotobloggen! :)


Finns en sak jag bara måste skriva om!

Något jag är sjukt trött på är att höra hur jävla värdelös man är på allting. När man själv står på botten och verkligen försöker göra allt man orkar och kan för att hjälpa sin vän. Man verkligen gör allt för att finnas till. Då får man skit för det? Medans för andra då man knappt lyssnar men det uppskattar de ändå? Jag är verkligen trött på att få allt skit när man ändå liksom inte förtjänar de!  Som en speciell nu, vi är tre tjejer som är bra vänner, från början var vi TVÅ du va besviken på. Men nu är det ja som ska ta allt skiten för allt? Men gumman, när vi väl frågar kan du inte, men frågar du någonsin någon av oss? Jag vill inte b råka, men heller inte ta mer skit!

Sen är ja lite irriterad på de som hänt mellan mig och S, jag bryr mig faktiskt inte. Men ja är så trött på just några saker. Jag började skriva saker som ' varit med en underbar vän idag' osv. Efter någon vecka börjar dom, men alla hackar på mig att ja försöker härma dom.. ? WHAT?!
Varför skulle jag vilja det? :S Ja vill inte dra upp något med dom, utan till alla som hackar.. Varför vara arg på att jag är med en kille, när han dagen efter ger signaler me en tjej? Liksom dagen efter allt bröts kom en lärare och fråga mig ifall han redan blivit tsm med henne. Och ändå visade ja inte någonting i skolan att ja gillade någon, men får skit för sitvationen? Så trött på folk som dömmer utan fakta!!
'Jag är inte alltid perfekt men det är ingen. Jag är inte felfri men jag gör inte A L L T I D fel. Även ni andra kan göra fel. Mitt liv är inte det bästa just nu, jag är faktiskt ganska sårad för alla er som inte tror det. Men jag vill inte slänga på mig på alla människor och kräva uppmärksamhet. Varför ska alla få veta att man är ledsen. ? Ingen kan ju gör något åt det, just move on! Det är det ja håller på med, så snälla slut fråga om honom hela tiden. Försöker gå vidare :)
Ny kille, nya vänner, nytt liv! :)
Och snälla, ta reda på fakta innan ni dömmer. Please?!


Allt för mig just nu.

Skriver när ja kommer hem!


// M  

Av Mikaela Halvorsen - 23 april 2011 18:53

  helt nyvaken, kommer ut från toan och blir mött av en kamera! :P

    så såg man ut när vi skulle te graven :)

     Tulpaner i mitt <3     .. .<3


  duktiga jag som gjort.. för typ.. ? åtta år sen? :P

    kladdkaks tårta! :D

  hehe inomhus grill funkar as bra det också! ;)


har inte så mycket att skriva..

glöm inte att titta in på


Malleh


ciiiiaaao!!

// M

Av Mikaela Halvorsen - 23 april 2011 10:01

Ja Glad påsk på er alla! :D

Här sitter jag nu efter att jag ätit en helt underbar frukost!

är rätt glad, ska inte göra något speciellt idag. ska åka till graven idag och lägga dit en bukett med tulpaner som var pappas favorit blomma (även min) :)


Känner att jag vill skriva lite..

Jag har en ny kille idag som är helt underbar, och hoppas stort att han inte tar illa upp av det hära!

För precis t sedan träffade jag en kille, vi umgick mer och mer, men båda var väldigt blyga. Vi var väldigt kära. Kommer ihåg första pussen han gav mig liksom. Jag var väldigt blind och jag dissade alla mina vänner. i 1½ år tänkte jag hela tiden att de var dom som var dumma i huvudet som gick.. Men nu? tänker jag helt tvärtom.. jag saknar alla, och ja förstår vad ja gjorde.. Men jag hade ju simon så. Men vi vart alldeles för tajta, inte en dag utan varandra. Nu är vi inte tillsammans idag, vilket inte är det roligaste, men jag tror vi var alldeles för lika.. Men jag hoppas faktiskt att han hittar någon som verkligen passar honom, och allt går bra för honom. Dock är han helt förändrad idag, men jag vet att där inne finns en underbar kille!


Men Alla ni vänner, ja föröker inte få er tillbaka, men jag saknar er iallafall skit mycket!


Men ha en glad påsk!! :D <3

Av Mikaela Halvorsen - 22 april 2011 17:23

Ja, det är långfredag.. och själv tycker jag faktiskt att den har varit vääääldigt lång.

Precis käkat cillicorncarne. MUMS! :)


Johan drog för några timmar sedan och efter det har man bara handlat och tråkat ^^
Hade en uber mysig dag ialf, skulle glott sagan om ringen igår, men jag var så trött att va satte aldrig igång det. Men på morronen drog v i oss och kolla på den.. men den tog fan aldrig slut.. :O


ja.. vad ska man säga.. ? har inte gjort någonting och vet inte om ja direkt kommer göra någo heller.. :P


ska ladda upp bilder på min fotoblogg.. glöm inte att klicka ---> Malleh :)
ja.. men Trevlig påsk alla! :D


// M

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards