Malleh's

Alla inlägg under juni 2011

Av Mikaela Halvorsen - 30 juni 2011 12:40

Sådär, nu är man hemma från lappland igen. Kom hem vid 23:30 igår. Sjukt trött!

Vad kan man nu berätta då? Jo, jag har haft det så himla trevligt och skönt där uppe!

Även förälskat mig i två , Gro och Atena .. Två hundar, fick tyvär ingen bild på Atena men fy vad söt hon va!

Vi åkte ungefär 00:15 lördag till söndag natt och var framme vid 10:40 (TROR JAG) på söndags förmiddagen. Sov i några timmar, men bilen är inte den skönaste att sova i.. :P


När vi kom fram packade vi upp och så fick vi lite lunch, satte occ och pratade lite med dom som vi åkte till. Johans farbror.

Vid 13 tiden drog vi ner till båtarna och åkte till någon Lars? Satt där och snackade i solen och hundarna fick leka. Efter någon timme fick vi bada bad tunna ! så mysigt !! :D

Sen tog vi båten och åkte hem.. Saga var lite rädd för båten så Peter (j's pappa) skulle göra något hopp in i båten.. men halkade på en sten och plumps ner i vattnet! XD


Vi åkte hem, åt mat.. Sen skulle jag och J bara vila ögnonen, la oss runt 19.. slutade med att ja vaknar 02:44 och ser att vi fortfarande ligger PÅ sängen me kläder. Så vi kröp ner och sen sov ni några timmar till.


Måndagen.. Åt frukost, åkte och käkade lite pizza till lunch, gick en skogs promenad med alla hundarna, gick även upp på utsiktssaken och såg himelskt fint landskap. Åkte hem, satte oss i solen och bara njöt. Lekte med valparna som fanns där. och JA jag blev KÄR!! Sen vart det middag. så vi åt lite. Sen satte vi oss alla ute och pratade. Men hamnade vid tv ett tag. Jag och J la oss för vi skulle upp tidigt på morgonen efter. Låg och pratade ett tag sen somnade vi.


Tisdagen..

Gick upp sju.. men ingen annan.. så vid åtta gick alla upp och fixade sig, åt frukost osv. vid 9 tiden kom vi iväg. Vi skulle dra upp på något fjäll. Men vi hittade aldrig dit. värsta problemen vi hade. Vi höll på i timmar för att hitta tillslut orkade vi inte och så drog vi till NORGE! så vi körde in i norge och kolla på fjäll och sådär.. Men även på vägen dit liten bit upp på ett fjäll så hittade vi lite snö.. Hann inte fota just fläcken men snö. Men J och hans far sprang dit och började kasta snöbollar på oss?! :O

vi fortsatte mot norge ialf. Skulle till hjattefjalldalen eller vafasiken de hette^^ men vi kom ju aldrig fram så vi vände hemåt. men det var så extremt vacker i det norge vi såg. Jag bangar verkligen inte över att åka och se mer! Var hemma till ungefär halv 6 skulle jag tro. Alldeles lagom till middagen! :) Satte och i Vardags rummet tillsammans och pratade en massa! :)

Fick även lite god glass ;)
jätte trevligt! :)

Sen åkte vi hem på onsdagen..

åkte vid 10 skulle jag tro. Stannade vi halv tre och köpte donken, och picknickade på någon gräsmatta. hehe donken picknick! ^^

for vidare och hade några stopp här och där. :)

Trevlig resa var det ialf! här kommer LITE bilder av dagarna.. :)

  Fiffi elr bodil? :S   Saga och min älskling Gro!       min prins.. :') <3     min prins <3  

GRO! :D       utsikt!   utsikt     hehe utsikte uppe på ett fjäll TROR jag   snö på väg till norge!   norge   norge   en fors i norge  

  här med.   en fisk   havet! :D stank fisk.. .____.   fint :)


nu sitter jag  här och väntar på att johan ska komma hem så jag kan springa över dit och hämta alla mina kläder osv från resan.. :P
hare gött! :)

Av Mikaela Halvorsen - 25 juni 2011 18:53

Hallojj, glömde skriva igår men vi hade lite och göra igår. Det var ju midsommar och sådär. Gcik upp 07:40 för att baka en  tårta.. gick åt skogen IGEN XD

men den smakade gott :)


På kvällen var vi några och jag hade så jävla roligt! Jag & johan fixade även grillningen på kvällen,, :)


Ska till lappland inatt. Orkar inte blogga och kommer heller inte göra det förän ja kommer hem. :)


ciao.

Av Mikaela Halvorsen - 23 juni 2011 19:20

Jag är så himla trött. Kollar igenom massor av bilder och saknar mycket. Ligger nu sängen och kollar på bilden på lilla Fabian som syrran skickade idag! Gud så gullig. Midsommar imorgon.. Så glad midsommar antar Jag ..

 
Av Mikaela Halvorsen - 23 juni 2011 15:01

Snodde denna roliga grej av Samona som alltid har roliga grejer på sin blogg! :)


Hur mycket väger din hund? 
kanske 35 kg .. om inte lite mer ^^


Hur hög är din hund?
inte en aning faktiskt (A)


Vart ifrån fick du din hund?
Talybont's kennel i huskvarna


Har hunden en bra stamtavla?
Ja


Hur lång tid tog det innan hon blev rumsren?
ganska snabbt först.. sen kom hon på att man kunde bajsa under köksbordet under natten..

Skäller din hund på andra hundar?
hon har inte gjort det på 6 år, har börjat lite smått nu.


Tigger din hund vid bordet?
Ja, ibland. Matvrak^^


Kan han/hon sitt,ligg,vänta,stanna,loss,hopp osv?
inte hopp.. :) men aport och lite till :)


Är din hund stor?
ganska.. ^^


Ska du ha en hund senare i ditt liv också?
Absolut!


Kan din hund gå lös utan koppel?
Jepp.. men ibland lägger hon dövörat till..

Gillar din hund att hämta pinnar/bollar?
älskar det.. hon kan hålla på i typ två timmar utan att tröttna? :O


Kan din hund simma?
Hon älskar det! Speciellt dyka från bryggor! :D


Hur ofta är du ute och går med din hund?
inte jag, men min låtsaspappa gör det (A)


Har din hund haft en sjukdom nån gång?
något i benen..


Skulle du vilja ha en pudel?
nej..


Är du rädd för hundar?
rotwailer.. och ibland småhundar..

Är din hund aggressiv mot andra hundar?
Absolut inte!


Har du strypkopppel på din hund?
Nej.


Har du någon gång köpt kläder till din hund?
haha nej!

Vilken är din favorit hundras?
Chihuahua (?) Nakenhund och Labrador  

Hur många hundar har du haft?
6, har bara 3 just nu. :)

Är din hund fet?
Lite ^^ ..

Är du nöjd med din hund?
Självklart!


Är din hund van med andra djur, tex katt?
nej.. :P



      Min älskling! <3

Av Mikaela Halvorsen - 22 juni 2011 15:55

hm. olika?!


ja.. det får bli en bild på mig från förr och en bild nu .. Då ska ni får se olika ;)

    


Av Mikaela Halvorsen - 22 juni 2011 15:53

har tyävrr inte någon bild på huset jag bor i .. men jag 'bor' ju i mitt rum så..

  HÄR BOR JAG :D

Av Mikaela Halvorsen - 22 juni 2011 15:19

Sådär nu är man lite piggare iallfall.

Var verkligen helt slut igår, eller mera seg och ingen lust att liksom göra någonting.

Kan berätta lite om kryssningen.

När vi kom dit gick vi till ´hyttarna, tog de lite lugnt och pratade lite en stund. Jag och Johan sov inte i samma hytt som mamma och roger utan hade våran egna!

    så såg våran ut.
Sen gick vi tillsammans upp mot buffen, som öppnade vid 18:00 tror ja det va. Fanns massor med god mat!!

Tog inte kort på allt och inte min egna tallrik .. Desserterna var sådär.. Hittade bara EN sak jag tyckte om.. och jag älskar efterrätter?! det var typ någon hallon/blåbär mousse! Fy vad gott! :D

        Här var inne i matsalen, jag och roger fick inte vara med på bilder :P

när vi hade käkat typ efter 1½ timme så gick vi till affären.. Då köpte roger lite öl och long drink ..   Fick smaka och den var ganska god! :)

själv köpte man salta pastiller..

  och så satt vi där i hytten, snackade och mycket skratt vart det!

         mamma smakar sin long drink.. och ..

  rapar.. XD
sen gick vi upp på däck.. :)

                          var där uppe ett bra tag, satt där i solnedgången och pratade !

Gick sedan ner till någon sak men typ dans.. Mamma ville dit. Där ville mamma prova mojito. Fick även en själv(A)

 

Men den var inte alls lika god som den jag smakade i Bulgarien.. Var bara massa is och jag hade 5 citron/lime klyftor i?! sur som in i h*lvete.!!

  När vi varit där ett tag och mamma dansat och haft sig gick vi till hyttarna lämnade av oss kamerorna.. Sen gick vi till club 7even hette den. Discot där uppe! As roligt var det!
Ville gå upp och dansa med mamma och sådär.. men det kom en aspackad mörkhyad man fram till min familj och snackade.. och sen gick man till mig och johan.. Smekte mig på ryggen och försökte provocera johan genom att säga att sverige är ett hor land osv.. han försökte även få honom att gå på typ date med hans döttrar på 13 och 14 år?! Gick och sparkade mot folk som dansade.. ? gick även fram mot mitt bord och höll på min sin jävla tunga.. så han skrämde skiten ur mig så jag satt och dansade och hade as kul vid bordet istället! Mamma kan jag iallafall berätta att hon hade as roligt med en annan tjej på dansgolvet.. Träffade någon kvinna där som var jätterolig!^^^


Fick även där smacka någon drink.. as god! :)
ah.. jag och johan drog väl ner runt 02.. och var där ett tag, somande kanske runt 03.. :)
gick upp 07 för att gå upp till frukost buffeén. :)

  alla fyras mat.. men min som syns mest ;)   min tallrik :D   de här var riktigt gott, men melonen och munkarna var godast! :D

gick tillbaka till hytten och sov några timmar till..  vaknade före johan och fota han ;)

  spelade lite kort sen..   åt mina pastiller.. ;)   sen gick vi och shoppade lite till.. gick på däck, gick och åt lite, satte oss och pratade lite.. Packade och sen var det avfärd! :)

låter kanske inte så roligt som det var!

igår kom jag ju hem.. duschade och åt lite för att gå till johan och vara där när Saga och Cajsa kom hem från Israel. Men planet var försenat och massa skit att dom kom hem typ 02.. somnade typ 03.. så det var lite kämpigt att hålla sig vaken.. ^^
menmen.. Ska nog gå och göra någonting annat nu..


CIAO!

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards