Malleh's

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mikaela Halvorsen - 31 augusti 2011 22:00

Thairäkcocktail 2 port
300 g oskalade räkor
isbergssallad
1 lime
1/2 chilifrukt
färsk koriander efter smak
1 liten klyfta vitlök
Dressing
2-3 msk majonnäs
1 tsk sambal oelek

Gör så här:
Skala räkorna.

Blanda majonnäs och sambal till dressingen.

Skär ner isbergssalladen fint och lägg i botten på cocktailglas.

Skiva två skivor lime (till dekoration).

Hacka chilifrukten, vitlöksklyftan och koriandern och lägg i en skål. Pressa över resten av limen och blanda runt. Tillsätt de skalade räkorna och blanda en gång till. Fördela röran ovanpå isbergssalladen. Toppa med dressingen. Dekorera med varsin limeskiva.


 

Av Mikaela Halvorsen - 31 augusti 2011 14:31

Blir ett kort inlägg idag!

Nu sitter jag här så ni fina människor har någonting att kolla in. OCh för min egna skull såklart!

Idag hade jag tre vanliga lektioner, eller ah.. tre över huvudtaget!

Åt lite lunch,  Mötte upp mamma och roger, gick runt och kolla lite saker och sen for vi hem!

Har inte gjort så mycket ännu, har huvhudvärk, och känner mig lite hängig. Ska nig lägga mig en lite stund! :)

Idag händer de nog inte så mycket.

Imorgon fyller min älskling 17! :D

tänkte lägga ut lite roliga bilder på mina hundar, men bilderna funkar inte.. ?

wierd..

Men men, Ha det så gott alla! :D

Av Mikaela Halvorsen - 30 augusti 2011 22:00

VÄSTERBOTTENSNACKS

Krispiga ostpinnar som är lätta att göra.

2 1/2 dl vetemjöl

100 g smör, rumsvarmt

2 1/2 dl Västerbottenost

2 msk iskallt vatten


TILL PENSLING OCH GARNERING:

1 ägg


Blanda samman mjöl, smör, Västerbottenost och vatten till en smidig deg.

Rulla ut degen till fingertjocka längder. Dela dem i 7-10 cm långa pinnar.

Lägg pinnarna på en plåt med bakplåtspapper.

Pensla med ägg och grädda på 200° i ca 8-10 minuter.


 

Av Mikaela Halvorsen - 30 augusti 2011 21:07

jani allihopa.. ska nog redan börja gå mot sängs,,

känner mig inte fullt friskt. Täppt i näsan, och lite hängig.

Så ska sova och hoppas på att ett mirakel gör mig frisk tills imorgon!!


Sov gott alla! :)

Av Mikaela Halvorsen - 30 augusti 2011 16:01

Nu sitter man här vid datorn och roar sig med alla fina bloggar det finns där ute! förutom min dåra   

Var med klassen i spånga idag, allt vi fick veta var att vi skulle få göra någonting " crazy ".

Så väntade vi in klassen och sen så drog vi någonstans. Ett par minuter från stationen.

Först när jag HÖRDE vad vi skulle göra tänkte jag bara NEJ!

det var fotboll, hockey och volleboll.

Men det var typ "MINI" av allt,

fotbollen, så satt man på stolar, typ såhär:

  ritar fett bra, jag vet!

Prickarna är stolarna. Det är två lag, 'vita' och 'svarta'. Vaa andra färger där men skitsamma.

Strecken är linjen där man kunde flytta stolarna , så man kunde svänga dom och flytta sig. Man fick bara använda fötterna!  Låter komplicerat, men var as kul! :D

Sen så körde vi mini hockey.. såg ut TYP såhär.. (fin bild igen)

  HAha! den var en såndär form, men med väggar! Så satt man på stolar, fyra på varje sida, varannan svart och varannan vit! Dom längts ut i hörnen var målvakterna. Do mtyp.. låg ner?

Sen fick man en klubba och SVETTIGA handskar.. och så en hockey puck.. så skulle man göra mål och allting.. as kul! :D


sist körde vi mini volleyboll.

Dom blåste upp typ en hopp borg fast bara väggar och tak.. Sen fanns det ett liiitet nät i mitten. Så skulle man stå på knä och köra! As roligt, snacka om mcyket skratt!

Men måste berätta en sak..

Under alla spel, och man gjorde speciella saker så fick man typ.. en kodräkt över sig.. så man såg bara golvet. ungefär 30 sek fick man den..

Jag var typ as stolt.. hade aldrig gjort felen för att få på mig den.. men då var killarna som jobabr där och friends.. Jag gjorde inte så mycket på fotbollen typ fjärde matchen.. var så jävla hungrig.. Så dom tyckte jag var för oaktiv och satte på mig den där jävla kossan.. fan vad pinsamt! :O


Jävla bra dag iallafall! men vi slutade tidigt, så åkte och handlade liite .. can't told you what or where! ;)

Roger kom iallafall som sällskap och så fick man skjuts hem dessutom!



kom hem, städade rummet, tog bort min matta! Äntligen!

Hjälpte roger att leta fästingar på hundarna.. hitta ett par stycken!

Men nu ska jag nog läsa ännu flera roliga bloggar, typ som kissie, foki, amandavardet, joakim, denise.. och massa andra! :D


Skriver väl mer sen, och glöm inte.. Nytt recept ikväll! :D


Juste, på söndag ska jag ju byta till nytt tema.. vilket tycker ni? :)

Av Mikaela Halvorsen - 29 augusti 2011 22:00

ca 8 stycken


2 smördegplattor

½ paket fetaost
1 knippe basilika
1 msk olivolja
10 körsbärstomater
100 g rökt skinka
Salt & svartpeppar


Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader.
Kavla ut smördegsplattorna till två lika stora plattor ca 25×25 cm.
Mixa fetaost, basilika och olivolja till en kräm.
Bred ut krämen på en av smördegsplattorna.
Skiva tomaterna och hacka skinkan.
Strö ut detta ovanpå krämen.
Lägg den andra smördegsplattan uppepå och rulla ihop till en rulle.
Skär rullen i skivor om ca 2 cm.
Lägg skivorna i bullformar och grädda i ugnen i ca 10 minuter, eller tills degen är gräddad.


 

Av Mikaela Halvorsen - 29 augusti 2011 17:46

Ja, nu är jag här igen!

HAr fixat till mig lite nu, för att nu dra mot Johan!

Ska möta honom i centrum, han har varit och gymmat lite!


Men bloggar när jag kommer in igen! :)

Av Mikaela Halvorsen - 29 augusti 2011 14:50

Hallå där! Hoppas alla mår bra denna fina dag, för det gör jag!

Precis klivit ur duschen efter en liiiiten joggingtur. Tog med mig hunden, men hon var inte så för , för det. Inget hon vill göra om skulle jag tror, men det kan hon glömma!

Sluta rätt tidigt idag. Hade bara två lektioner, engelska i 35 minuter och sen anatomi i en timme ungefär. Rätt intressanta lektioner faktiskt!

Här kommer dagens outfit! :)

   Facelooken för idag! Dock hade jag inte riktigt den där frisyren. Toffsen gick av på väg till skolan, så knöt ihop den med håret.. typ sim en råttsvans. Så fick ta en ny när jag kom hem! :)


Så, vad är era planer för idag?

Själv har jag inga särskilda. Ska träffa johan senare, de är den ändå planen!

Nej, nu ska jag hitta på något annat!  

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards