Malleh's

Alla inlägg under april 2012

Av Mikaela Halvorsen - 29 april 2012 23:27

Jag sitter, ligger och står.. väldigt ofta och funderar över mitt liv. Jag är 17 år, går snart ut första året på gymnasiet. Går barn och fritid för jag trivs i barn miljön. Men ändå känner jag,  måste jag välja NU, vad jag vill vara i FRAMTIDEN?! Jag vill ju bli så mycket men ändå ingenting, har stora drömmar men små förhoppningar. När jag var 12 år och såg när min far sakta men säkert dö, ville jag mer än allt jobba med gamla människor på cancer avdelningen. Jag ville att alla som skulle dö, skulle ha de bra tills sista andetaget. Men de vart inte alls så. ett tag ville jag bli psykolog till barn som kanske förlorat en familje medlem eller ja.. ni fattar. Men de hann ändra sig också.Har tänkt och funderat och idag känns de som att en man, en enda man. Som jag träffat två gånger, ungefär 3 timmat sammanlagt, har förändrat mycket av alla mina tankar. När jag tittat på hans videor och intervjuer plingade något. 


Har så många drömmar, och varför inte försöka på alla och se vart de leder? Tog ett citat från han som lyde: Du måste inte lyckas i livet för att vara lycklig,  du måste älska det du gör, det är då du är lycklig.


De är sant! Jag har bestämt hur min framtid kommer se ut, och de består av mycket plugg. Går ut som barnskötare om två år, men nästa år är det samtidigt körkort som gäller. Plugga vidare till specialpedagog. Jag vill även bli nagelteknolog, vara med och kanske vinna mästerkockarna, vara med i sveriges största bakprogram och varför inte halv åtta hos mig? 

Och varför inte någonstans i livet kanske till och med prova på som tatuerare? 


undra vart livet för mig, eller kanske, vart jag för livet? jag hoppas att jag en dag verkligen vet vad jag faktiskt verkligen vill vara för i dag vill jag vara allt,men ingenting.


Hoppas ni vet och att ni väljer rätt! Välj rätt spår i livet, inte bara när de gäller kariärr, utan allt annat i livet. Tänk på de ni gör, en sak kan förändra hela livet. 


Nu har jag tänkt och funderat så mycket att jag blev väldigt trött.Vill gärna skriva så mycket mer, men vet inte riktigt vad jag liksom kan skriva.  Så Gott natt med er alla! 

Av Mikaela Halvorsen - 29 april 2012 20:22

Tjena tjena!  nu var det ett tag sedan jag skrev här. Mycket har hänt sen i måndags och mycket mer kommer att hända!

Åkte ju för att tatuera mig hos en kille, med Anna. Men han hann bara anna. (grymt snygg kille för alla som vill veta)

Så jag fick tid på onsdagen, men de blev uppskjutet till  igår. Men annas blev fruktansvärt fin :)


I fredags var de KAOS i skolan, värsta bråket med en lärare samtidigt som några hoppa på en tjej i klassen. Min klass

heter DRAMA1, inte BF1.. 

Men vi fick gå hem vid 1 tiden, följde med mikaela och denise till jakan centrum snabbt, och sen for jag hem.

På kvällen satt jag och gjorde naglar på min mor och på mig själv!!!! riktigt nöjd för att ha gjord ALLA fingrar alldeles själv!


Ja, och igår dåra...

Åkte in till stan med johan, till Zinkensdam, johan handlade en kepa där.

Sen drog vi till centralen.. försökte hitta en födelsedags present till nästa helg då vi ska på barnkalas. men icke hitta inget.

Vi käkade men sen visste vi inte riktigt vad vi skulle göra. men i sista sekund drog vi till johans faster och hälsade på. :) trevligt!

'Drog vidare till kallhäll och fick min underbara tatuering, ÄNTLIGEN! <3

Såå nöjd med den!

Några delar gjorde fruktansvärt ont, ville bara springa därifrån typ.. men många ställen kändes knappt. :)

Men  nu är den på, efter 5 års längtan.. <3


      (klicka på bilderna för större)

Mammas                          Mina                              här är den <3

guld med vitt glitter             Rosaglitter, utdraget


Nästa vecka blir de Lmfao, sen en hel helg själv med killen <3 söndagen blir de kalas och sen match!

:)


Ja, ska försöka uppdatera lite mera.. men ah..


Imorgon är de valborg, och jag ska inte supa mig full. Ska njuta av kvällen med familje, grillning och sen vackra brasan. Mysmys!

Np

Av Mikaela Halvorsen - 23 april 2012 18:21

nu har det verkligen blivit dålig uppdatering.... har inte funnit någon ork till att ens hämta tid. inte hänt så mycket sen sist jag skrev.. Dagarna rullar på¨. Imorgon blire min första tatuering, och jag ger ingen ledtråd till vad ja ska göra, ni får se när den kommer upp sen. hehe!

Har haft två nagelflickor här idag och i lördags, så det kommer två nya bilder.. typ imorgon..

150 kr för naglar, endast för material!   

har även nationella prov imorgon, inte alls taggad..

blä!


jajaja.. funderar på att klippa och göra en rolig video, vad sägs?


Dag 11: Bakrund på mobilen.

 


:) <3

Av Mikaela Halvorsen - 17 april 2012 16:22

har ju varit lite tomt några dagar nu. I fredags åkte jag iväg till DÅM distriktårsmöte för svenska kyskans unga.

jag trodde hela tiden att vi var påväg och var i uppsala tills jag såg skylten Bollnäs....... var lite längre bort än jag trott. 

men det var kul och mysigt där borta. 

men när vi kom fram, vid 18 tiden.. fick vi middag som bestod av vegetarisk lasagne.. liksom come on?! hungrig nvar man ju och så får man de där? :S

blä..

Packa upp lite och hann bädda sängen. Sen började de första mötet i två timmar.. helt okej..

avslutades med mässa i kyrkan, mysmys, och sen kvällsfika.

Sov, i 7 timmar. upp.. äta frukost.. bön och sen mööööte stort sett hela dagen. men på eftermiddags mötet gick jag en halvtimme innan för min rygg gick seriöst sönder......

otroligt fin mässa i kyrkan på kvällen.. alla gräta. De var jättemysigt! Tände ljus för alla i himlen. Sjöng fina sånger om jesus! :) här var de helt okej lunch med  en otroligt god middag. Kyckling och ris. med efterrätt. MUMMA


söndagen var ungfär likadan. möten.... gick en stund innan de var slut för jag leeeed verkligen. fick sätta mig där nere i en SKÖN stol. Vi observatörer behövde inte närvara i rummet om vi inte orkade. men ombuden var TVUNGNA. 

kl 13 var  de lunch och 13-50 far vi iväg hem!!!!  sjuukt goood lunch fick vi innan vi drog... MUUUUUMS.


ja.. kom hem vid 6 tiden på söndagen.. äta och sen pluggade jag till ungefär till 23.. sen orkade jag verkligen inte. 

skola igår.. skulle hem och plugga men  fastnade med  att prata med mamma och datan.. och idag vart de inte mycket gjort heller. Fixar de mesta i skolan imorgon. :)


de är de som hänt :)


Dag 10: En bild från din förra sommar.

slutet av maj... lite bränd i ansiktet.. ^^,





jag är tacksam över att de finns cirkus för barn. tacksam över   att de finns broms och botemedel till flesta Cancer. 

svååårt med C.. allt jag kommer på.. :/

Av Mikaela Halvorsen - 11 april 2012 16:59


Kan ju berätta våran dag tillbringades. Johan kom in med fukost på sängen. Vi skiftade present.. Han gav mig milkshake som han gjort till oss. Sötisen! 


Vi låg och mös lite.. Satt vid datan en stund och så börja vi göra oss iordning. Vi gick till centrum och sen snabbt till mig. Fick lite pengar av mamma och roger, dem bjöd oss på middagen. Drog till stan och fixade en biljett till project X - hemmafesten.. i sofforna.. Mys! Åt på kungshallen, blev kina mat! Mumma!

Kvällen vart lyckad! Åkte hem och fortsatte mys. riktigt trevligt! :)



Jag är tacksam över att de finns bullar och bussar. Bilar och båtar. Att de finns olika möjligheter i världens att få barn. Kommer inte på så mycket mer på B.. :)


Men dag 

Dag 9: En gammal och en ny bild på dig själv.


slutet på 2009

   

sommaren 2010

-----


vinter 2011



Vinter 2012.. hit   ingen bra bild på mig med kort hår..:P men har ju kort nu :)

Av Mikaela Halvorsen - 8 april 2012 13:25

Hoppas alla hade de trevligt igår. De  hade jag! Mös med familjen på kvällen vid tven och åt philadelphiaoströra med kex. MUMMS!


Skrev ett långt inlägg.. men bloggplatsen stängdes bara ner?!?! så orkar inte skriva om allt..

Dag 8: en bild på en tid du saknar.


 


Ska börja med en ny sak också.. Tacksamhets alfabetet. :)

Saker på A som jag är taclsam över i mitt liv..

Att jag oftast är aktiv och att jag är rätt så attraktiv. Jag är accepterad och väldigt accepterande. Kan vara väldigt ansvarsfull och anpassbar. :) De är jag tacksam över att jag är! :)

Av Mikaela Halvorsen - 2 april 2012 20:12

Dag 7: Åtta bekännelser..


1.Jag hatar att äta hamburgare, utom hemmagjorda.

2. Jag måste alltid lukta på saker jag pillar på.

3. Jag är den ända som längtar tills jag är 18 för att få medverka i tv.

4. Jag gillar inte alkohol.

5. Jag har väldigt många tvångstankar.

6. Jag önskar med saker som köksredskap osv i presenter..

7. Jag har väldigt höga krav och mål på mig själv, men de är kämpit att närma sig där..

8. Jag är otroligt beroende av lakrits och lakritsglass.. <3


Sådär! Där har ni mig! :)

 

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards