Malleh's

Alla inlägg under februari 2011

Av Mikaela Halvorsen - 25 februari 2011 15:02

Äntligen fredag, men inte bara det.. vi har SPORTLOV!

Fan vad skönt, helg+vecka+helg+mån sen börjar vi igen! :D

Ska strax in i duschen, snabba ryck! sedan sminka, fixa + platta håret! måste bara hinna.. men det kommer jag inte göra.. -.-'

Ska fira älsklingens mamma .. :)

Men älsklingen har fått feber och allt så han var hemma idag, och han har smittat mamam så hon är jättesjuk.. Hoppas bara jag håller mig undan :)


MÅSTE bara visa en sak, alltid när vi ska äta chips frågar man ju 'vilka chips gillar du ?'

jag ÄLSKAR vanliga saltade, men säger alltid ' vanliga potatischips '

och alla skrattar alltid.. men nu ni kan ni inte skratta för att......

  

Det finns helt enkelt POTATISCHIPS! SÅNNA JAG ÄLSKAR! så daaah :D

Jag var tvungen att köpa dom så jag kunde visa er, så jävla ironiskt det kan bli! ^^


juste får ju inte glömma dagarna innan jag går.


Dag 12 – Om du var sexton år och

 

precis skulle välja gymnasielinje igen..

 

 jag har ju inte kommit in någonstans ännu, går ju fortfarande i 9an.. Men jag har valt Bageri/konditori och ja är supernöjd, det är det jag verkligen älskar! Har ju min lilla dröm om det dära lilla cafeét och allt.. Gud så mys!

nej, men det gäller bara att få lite mera poäng, får ju kanske ett G i idrott nu också.. STOLT! :D

 

Menmen,

pusss

//malleh


 

Av Mikaela Halvorsen - 24 februari 2011 16:30

ah, dag tio - Detta anser jag om sex ( från onsdag )

 

Har ingenting egentligen att säga, tycker att man ska göra med den man gillar. Jag tycker det ska vara något fint och ingenting man bara ska göra med vem som helst.

så.. :P

 

 

Ja, idag är det torsdag och jah har jätteont i mina ögon. Kom hem för en stund sen, är jättetrött. Var på affrodans igår, fick ur mig så himla mycket, blev så himla glad! Önskar att det var flera gånger.. menmen. Är faktiskt inte på sånt jävla bra humör, mamma ligger i rummet breve och bara pratar och skrattar och irriterar.. -.-

Ska inte göra något speciellt idag, följer nog med simon till boxningen ikväll. och kollar kanske lite film senare. Mamma vill att jag ska baka antingen paj eller kladdkaka.. orkar jag? vilket? hm..

Ialf, mamma har pratat med en läkare och vi ska till optiker snart.. ska nog få brillor -.-

Har för ansträngda ögon, men ändå hellre den än rödsprängda ögon som gör skitont! ^^

 

Skriver för idag också..

Dag 11 – Mina syskon

 

Jag har inga helsyskon (mamma&pappa)

Bara syskon från pappas sida, jag har fyra storesystrar och en storebror.

Min äldsta syster heter Maria, sedan har vi Bente, Frida, Martin Och sist Hannah. Hanna är den som jag har mest kontakt med, hon är just nu gravid och får barn i april :)

Hon är precis 10 år äldre än mig och båda fyller år i januari också. ^^

En ironisk grej är att vi är 6 barn, tre fyller år i januari och dom andra 3 i juli XD

 

JUSTE; GRATTIS KÄRA SIMONS MAMMA ANITA :D

Menmen, ska gå nu innan jag får ondare..

Puss

//Malleh 


Av Mikaela Halvorsen - 20 februari 2011 18:12

Jag sätter bara in rubrikerna Nu ist, orkar inte ha hela schemat lixpix.

Har precis ätit vildsvinsgryta med pressad potatis! SÅ JÄVLA GOTT! :D

Har köpt inneskor nu tillträninge så jag sitter med dom på mig just nu och ska nog gå och se film om en stund.. loooooove film :)

Och nu helt plötsligt läste jag veckobrevet för första gången.. och vi har PROV på tisdag.. förfärligt!!

Menmen.. plugga hela dagen i morron.. får se om jag hinner gå på träninge. Måste klara provet....

iallafall, här sitter jag och knarkar the man who can't be moved.. Så grymt bra!

fryser gör jag också.. -.-

Menmen inget mer att säga.. Har bara läst hela dagen, ska ju ha läst klart boken till imorgon (skoluppgift) men jag tog ju den tjockaste och tråkigaste så den blir aldrig klar -.-

 

ialf..

 

Min Tro

 

Jag tror inte på någonting speciellt. Jag tror säkert att det fanns en kille som hetter Jesus och trodde sig vara gud och blev plågad. Men självaste att gud liksom bara poff poff så fanns de det ena och det andra.. Hm ?

Jag tycker alla får tro vad det vill. Men jag tror ingenting speciellt. :)

 

men nu ska jag fortsätta sjunga.

puss

// Malleh

Av Mikaela Halvorsen - 19 februari 2011 19:34

Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen
Dag 13 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 14 – Mina drömmar

Dag 15 – Mitt favoritminne
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – Den här månaden
Dag 18 – Ett ögonblick
Dag 19 – Det här upprör mig
Dag 20 – Det här får mig att må bättre
Dag 21 – Det här får mig att gråta
Dag 22 – Mina rädslor
Dag 23 – Min favoritplats
Dag 24 – Det här saknar jag

Dag 25 – fula ovanor

 

Min favoritlåt :

Ah just nu får detta vara det :)

Sitter nu här och ska snart gå och glo film med Chips, glass och coktail :)

Bara chilla idag :)

Har ingenting att blogga om, sjukt ont i magen av no anledning..... .____.

Men, bye!

puss

// Malleh

Av Mikaela Halvorsen - 18 februari 2011 23:30

Jag är KÄR i Hannas råttor.

Lusen hon bara älskar mig, och kryper in i min tröja och allt. Tuggar på mina smycken och pussas och allt. Åh, önska att jag också kunde få ha en.. :(

Får komma oftare hit och hälsa på zoot :P

Sitter ialf här vid datorn brevid hanna som sitter vid datorn breve min dator.. fattar ni?

Och väntar på att chokladpuddingen ska bli klar.. Hoppas nog faktiskt att några chips åker med på köpet! :P

Har haft en uber mysig och trevlig stund och snart ska vi kolla mamma mia, fast mitt öga svider och är jätterött .. som vanligt när jag kollar tv.. -.-

Imorgon hoppas jag ialf att mamma antingen köper semlor till mig eller att jag får baka några egna..

Nej.. nu ska jag nog inte dryga ut mig.. Eller, vad ska ´jag annars fördriva tiden med.. hm?


Hittar inte direkt någonting skoj att titta på.. Men kanske kolla handleds- minnes tatueringar? Låter bra..

Lovar att jag ska lägga upp mera bilder :)


Ses i morgon!! :D

puss

// Malleh

Av Mikaela Halvorsen - 18 februari 2011 17:51

Gud så skönt med fredag! slutade kl 12:10 men råkade fastna i skolan en timme extra.

Följde men hanna hem idag ialf och då fick jag raggmunk till lunch, skit gott! Speciellt med äppelmos!

Sen tog vi det lugnt i soffan och glodde film en stund till Simon och kevin kom över en timme typ. Spelade S&K ( Sanning & konserkvens )

Sen gick dom till simon och mötte någon på vägen typ.

Menmen, snart ska vi äta inbakt kyckling. Hanna säger att det är jättegott, har aldrig ätit det så bäst för henne att det är det! Kommer även slagga kvar här och ha det mysigt. Har suttit typ 2 timmar ? med hennes råttor i soffan, så himla mysigt! Lusen åt hela tiden på mina halsband och min töjning. Och Lexi bara sprang runt på mig. :)

Nog med saker från idag. Finns inge mer att säga, Sitter ju här just nu och oscoialiserar mig.


Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen

Dag 13 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 14 – Mina drömmar

Dag 15 – Mitt favoritminne
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – Den här månaden
Dag 18 – Ett ögonblick
Dag 19 – Det här upprör mig
Dag 20 – Det här får mig att må bättre
Dag 21 – Det här får mig att gråta
Dag 22 – Mina rädslor
Dag 23 – Min favoritplats
Dag 24 – Det här saknar jag

Dag 25 – fula ovanor

 

 

Min bästa vän.

Jadu idag har jag faktiskt inte någon bästa vän, bar underbara vänner.

Men jag berättar om min allra bästa vän.

Hon heter Stephanie och är lika gammal som jag. Jag träffade henne i 6an och vi började i samma klass. Det började med att vi pratade smått i skolan och vi blev placerade i samma grupparbete och både gjorde.. ingenting. :P

Vi började umgås hemma och jag kommer fortfarande ihåg första gången jag sov hos henne. Den 15 januari 08 delade vi bff halsband. Jag fick det på morgonen på väg till skolan. Vi Var dom som gjorde allt tillsammans. Vi provade hur det var att dricka, röka, osv. Båda gick igenon en dålig fas tillsammans. Vi grät, skrattade, och bråkade. Vi delade äkta vänskaps kärlek. hon var mitt allt. Men en dag råkade vi prova olika håll i korsningen och hittade aldrig tillbaka till varandra tyvärr.  Enligt mig när jag följt bloggar och så har hon inte haft det lättaste och jag önskar att jag kunnat finnas där och givit en hjälpande hand. men men det gick bara inte. Men hon var den vännen jag nog litade mest på av alla. Den jag mådde sämst av att bråka me. När jag förlorade henne förlorade jag en stor del av mig själv. Än idag vet jag varken hur jag ska vara eller hur jag egentligen är. Är en person på utsidan och en annan inuti.

Menmen. Sånt är livet. :)

 

Har inget mer att säga.

Puss

// Malleh

Av Mikaela Halvorsen - 17 februari 2011 18:51

Hej allehopa, nu sitter jag i simons rum helt ensam.. Han är på träningen så här fick jag vara. Lagade mat tillsammns med mmma anita. Rät trevligt, :)

Blir potatis- purjulökssoppa MUMS!

Senare kommer lilla hanna hit också och har skoj med oss :)

Skolan har varit rätt lugn och skön. Mår bra idag, har haft lite ont i magen utan anledning.. hm? aja, gått äver nu . Men nu är jag vrål hungrig ist! 

Här kommer dagen ialf :)


Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen
Dag 13 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 14 – Mina drömmar

Dag 15 – Mitt favoritminne
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – Den här månaden
Dag 18 – Ett ögonblick
Dag 19 – Det här upprör mig
Dag 20 – Det här får mig att må bättre
Dag 21 – Det här får mig att gråta
Dag 22 – Mina rädslor
Dag 23 – Min favoritplats
Dag 24 – Det här saknar jag

Dag 25 – fula ovanor


GAMLA FOTON!


             väldigt blandat :)

puss

// malleh

Av Mikaela Halvorsen - 16 februari 2011 20:24

Onsdag, och kom nyss hem från träningen. Gick inte som jag ville, mådde sjukt illa och höll på att spy fyra ggr.. :____:

Och varken emma, simat, satu eller hanna kom idag.. BAJS PÅ ER!


Sen har ju världens bästa Samona gjort en jättefin header till mig. TACK SÅ MYCKET!!

Har lite bråttom vill kolla på tv. :)

men lägger in dagarna nu,


Dag 05  Vad är kärlek?
Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen
Dag 13 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 14 – Mina drömmar

Dag 15 – Mitt favoritminne
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – Den här månaden
Dag 18 – Ett ögonblick
Dag 19 – Det här upprör mig
Dag 20 – Det här får mig att må bättre
Dag 21 – Det här får mig att gråta
Dag 22 – Mina rädslor
Dag 23 – Min favoritplats
Dag 24 – Det här saknar jag

Dag 25 – fula ovanor

 

 

Vad är kärlek?

Kärlek för mig är något som alla borde få känna. Det kan vara våde underbart och väldigt jobbigt. Men kärlek är inte bara mellan två kära människor, kärlek är något man får av familj och vänner och folk runt omkring. Sen förstår jah inte fölk som har emot homosexuella. Varför? Det är ju två vanliga människor som vi som råkar vara kära i varandra!

Kärlek är iallafall det finaste jag kan känna! För mig är det underbart att få blir älskad och att jag kan älska andra! :D

 

Måste ruscha,

puss

// Malleh

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards