Malleh's

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mikaela Halvorsen - 22 augusti 2011 14:56

jadu. Ingen katastrof iallfall.

Men kan säga såhär. Försökte sova innan 23:00 för jag var trött. Men sen kunde jag inte somna. Hundarna störde hela tiden..

Sen somnade jag tyo vid ett kanske..


Vaknar kl 5 av att hunden håller på med mitt galler. Kan inte somna om på typ ett BRA tag. Somnar om sen ringer kl.

Fixar allt, drar till skolan.

Allt gick lugnt.

Träffade en gammal scout vän, Moa. Gud vad längesen det va man såg henne, och så ska vi gå i samma klass!

kul!

Lärde även känna några till lite sådär halvt.

Gjorde inte mycket. Började 10:20 fick lite saker. information, lappar osv. 11.30 fotografering till id kort. sen lunch. Sen fick vi helt plötsligt sluta. Skulle slutat 14. men det hade inge mer att säga eller så.


Drog till jakan ett tag med roger och kolla runt. Sen hem

Nu sitter jag här i mjukisar och håller på att somna.

SÅ himla jäkla trött!


Ah, uppdaterar väl mera sen.

Av Mikaela Halvorsen - 21 augusti 2011 21:00

sådär, nu klev man nyss ur duschen!

älskar känslan av nyduschadhet(?) haha. Speciellt (som nu) när man är ren och ska lägga sig i nybäddat och fräsch säng!


Haha.

Lycka inte mig till imorgon för det ger otur.

Men godnatt och lycka till alla andra som börjar imorgon!

Av Mikaela Halvorsen - 21 augusti 2011 19:38

hallå, nu var har det varit lite taskig uppdatering här!

Så nu kommer massor med information på en gång!

SÅ vad har hänt dessa dagar?

Igår gick jag hem från johan och chillade lite i soffan med päronen.

Kollade på massor med film men minns inte va det hette ^^

Sen vid 21 kom johan till mig. Och då kollade vi på lungt vatten och sen mothman.

Rätt bra faktistk!

det var det som hände igår.


Idag så gick vi upp och åt en stor frukost. Sen följde jag med när J skulle övningsköra så vi körde runt i en timme. Sen var ´jag hos honom en timme och spelade lite tv spel.

Kom hem kollade på 112 poliser, det var så intressant att tiden bara susa iväg. Sen var det pannkaks tajm. Så det var bara att ställa sig och göra massor med pannkakor. Så det blev pannkakor med glass idag! Riktigt lyckat faktistk!


Satte mig här och kollade på lite saker.

Sen följde jag med på en promenad med hundarna och satte mig här igen i två minuter. Sen satte jag mig ner för FÖRSTA gången och klippte håret undertassarna på MIN hund. Snacka om lyckat! Hon gjorde ingenting, bråka inte eller något! :D

Nästa steg är att klippa hennes klor alldeles själv!

Så idag har man varit en duktig tjej, guldstjärna till mig!


Och så har vi ju då imorgon. Imorgon är det den 22, och gissa vad som händer? jo jag börjar gymnasiet. Känns fruktansvärt läskligt samtidigt som fruktansvärt roligt!

Känner ju ingen, än så länge som jag vet ska gå på didaktus i järfälla och BF linjen.

Så det blir roligt att se hur många man känner igen. För läraren sa att det skulle vara många elever från bro och kungsängen som ska gå där. Men vet dock inte om han menade i BF klassen eller i de andra klasserna. Men vi lär ju se. Så, vad ska man ha på dig? jadu.. jävla bra fråga. Kläderna från H&M har fortfarande INTE kommit?! skit ställe att beställa ifrån.


Men vi kan nog rota fram något i garderoben!

Så imorgonen blir det att stiga upp. Men inte så värst sent, har sattit alarm på 08 ( börjar 10, så ska ta 09:15 tåget)

men funderar på att ställa den på 07:30 istället faktiskt.


Jaja. nej men nu ska jag strax hoppa in i en dusch så jag luktar gott imorgon.

Ha det bra allehopa!

Av Mikaela Halvorsen - 20 augusti 2011 18:00

Tänkte ge er ett film tips idag.

Water for elephants.

   

 Med robert pattinson och reese Whiterspoon. Den är så himla bra.

Vill inte avslöja för mycket med de handlar om du Robert som hamnar på ett tåg. Ett cirkus tåg. Den dagen förändrades han liv totalt.

Så himla spännande och bra. Till och med lite tårar föll när man såg den.


9/10 från mig!

Av Mikaela Halvorsen - 20 augusti 2011 17:24

 


Jag har två dissar idag.

* Vänner som sviker än.  Flesta vänner som man verkligen känner WOW till och så sviker dom. Det suger verkligen.

(ingen ska ta illa upp, menar ingen för tillfället)

 

För mycket smink. Hur snygg är det egentligen och se ut som en puderdosa själv? Tror inte att många gör det. Och av någon anledning blir många tjejer på extremt bitchiga av mycket smink.. ?

nej inge bra!


Och nu två hissar!

* Små kakor. Det är så himla roligt att göra själv, och dessutom är dom så himla goda. Alla små kakor i olika former och smaker!


* Naken chihuahua. Dom är så himla söta verkligen. Mums på detta gulliga hundar! :D

    

Av Mikaela Halvorsen - 19 augusti 2011 21:29

Nu ska vi se här.

Jag glämde skriva igår kväll . som jag alltid gör på kvällarna. Eller ah, oftast!

men nu sitter jag här.

Gjorde maten igår och åt fort! sen så skyndade jag mig för att möta johan. När vi kom hem pratade vi lite och sedan bakade vi kakorna tillsammans! Och vi har köpt en rolig diskborste så jag diskade undan för hand efter att jag bakat.. första gången, STRONGT!

Dom vart super goda ialf. Står att det ska bli typ 9 kakor på en sats, gjorde dulleb och fick ihop till 36 stycken. Riktigt mumsigt! Dock tycke mamma och roger att det skulle varit ljus choklad istället för den mörka som jag valde. Så jag och J fick äta massvis i morse!


Tjejen som skulle köpa ridstövlarna kom aldrig idag heller. Så himla trött på sånt folk!

Men vad har hänt idag då?

jo, bara chillat o soffan med familjen och snackat massor. Kollade otäcknade flinta, eller typ 20 sista minuterna. Sen kom balto,  en av mina favoritfilmer sen liten.

Mysigt!

Sen blev det lite mat och så drog vi till J.

Regnade såklart när vi skulle gå.


Men ah. min dag har varit ganska bra faktiskt!

Nu är vi uppladdade med popcorn, cola och nötter och ska se filmen mean girls 2.

Uppdaterar imorgon då även en hiss eller diss kommer. Och några tips eller annat skvaller kommer!


Så C Ya!

Av Mikaela Halvorsen - 18 augusti 2011 16:47

Hallå där !

Nu fick jag äntligen tid till datorn!

Har inte gjort så mycket, men tiden bara rinner iväg idag.

Vid 1 tiden åkte vi till järfälla för att se vart skolan låg och vart jag skulle. När vi kommer upp så möts vi av skolan rektor och hon erbjöd oss att gå in och kolla. Så vi steg på. Och blr bemötta av idrottsläran som tog med oss på en rundtur och berättade lite om skolan!

Så himla mysig och trevlig skola, på än gång när jag steg in kände jag att här kommer jag trivas!

Nu är jag inte nervös längre utan nu vill jag bara att det ska börja!

hihi


Sen åkte vi hem och handlade lite och nu påbörjade jag dagens mat.

Utbankad fläsfile med chili bea och jumbo pommes!

superb mat!


Sen ska jag faktiskt pröva att göra chocolate chip cokkiesarna här hemma också. Så de får smaka. Delikatess! skriver om hur det gick sen!

Av Mikaela Halvorsen - 17 augusti 2011 18:51

Här kommer receptet på Chocolate chip cookies som vi gjorde, väldigt mummiga!

  kunde fått lite mera färg, men det fick satsen efter. Tyckte dock dessa vart godare!


Ingredienser:

120 g smör

1 dl socker

1 ägg

1.5 dl vetemjöl

0.5 dl havregryn

0.5 tsk bakpulver

0.25 tsk salt

100 g choklad


Gör såhär.

Vispa smör och socker krämigt, rör ner ägget.

Vänd i vetemjöl, havregryn, bakpulver och salt.

Hacka chokladen grovt och vänd ner.

Rulla in degen i platsfilm eller bakplåtspapper till en rulle. Frys i ca 30 min.

Skiva rullen i ungefär 1 cm tjocka skivor och lägg på bakplåtspapper och grädda i mitten av ungen i 180 grader (varmluft) i ca 10 minuter.

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards