Malleh's

Alla inlägg under augusti 2011

Av Mikaela Halvorsen - 2 augusti 2011 22:41

Sådär, nu har jag suttit på hm och kollat runt med mamma!

Det blev lite tröjor, en klänning och en bh!
Ni får bilder när dom kommer !


Hihih, now mikaela is very happy!
fick klänningen som jag älskar :D


Nu ska jag chatta lite med babe, och sen tror ja det får bli sängen för mig!



Nattie

Av Mikaela Halvorsen - 2 augusti 2011 20:58

Här kommer ett favorit recept hemma hos mig. Ananaspaj!

  (bild lånad av google)

Ingredienser:

150 gram rumstempererat smör

6 msk socker

3½ dl vetemjöl

1½ dl havregryn


en burk krossad ananas. Beroende på hur stor form och burk man har.


Gör såhär:
Sätt på ugnen på 175 grader.

Smörj formen,

Blanda ihop smör, socker, vetemjöl och havregryn.

Häll i den krossade ananasen så det täcker bottnen.

Häll sedan över degen så det täcker all ananas.


In i ugnen ungefär 20-30 min.

Låt svalna.


Servera med iskall vaniljglass eller vaniljsås!


Av Mikaela Halvorsen - 2 augusti 2011 18:08

Nu sitter jag och kollar massor va saker på internet som jag vill ha.

Och jag ska försökta övertala mamma om att köpa en långklänning jag verkligen vill ha. Det är ju extra rea nu också på hm hemsida!


Och jag försöker verkligen sälja mina ridgrejer så jag kan få lite pengar till en special sak jag vill klicka hem. But that's a secret ännu!



Måste bara ta upp en sak..

Det här med kissie.

Jag känner henne och vet inte alls hur hon är som person. Men jag tycker det börjar gå lite till överdrift med hennes bantning..

Det kan verkligen inte vara nyttigt för henne att väga 20 kg.. ( nej, inte riktigt, men vet ej hur mycket. Men väldigt lite)  Och ha sådär stooooora j*la bröst?

Tror inte hon gör det med flit, men det finns säkert hur många som helst som ser upp till henne, vill va och se ut som henne. Och de går säkert på det här med barnmat hit och svält dig dit. Det är inte alls nyttigt, och definitivt inte snyggt att se ut som en vandrande brunt skelett?! Jag tycker hon kan vara jättevacker ibland, men oftast när man bara ser henne ansikte. Hon är jättevacker, men täcker mycket med smink. Hon hade jättefin kropp, men förstorade de ena och förminskar allt annat? Gud.. Be happy for what you got !

Va ni folk än gör, gå inte på att man måste äta speciellt för att inte bli överviktiga. Ät vanligt, en normalstor portion. Ät onyttigt ibland. Men rör på er! Förbränn det ni äter så är det inte farligt!


  Usch, inte alls fint!


Av Mikaela Halvorsen - 2 augusti 2011 13:37

Sorry för att det inte blev mer uppdatering igår, men jag hade eller rättare sagt, jag orkade inte.

Kollade på tre roooliga filmer .. tål inte skräck längre. Så vi satt från åtta till två och glodde film.

Sen spelade Johan lite tv spel, och precis när jag somnade  knackade någon på fönstret och sa något.. HÖLL PÅ SKITA PÅ MIG!

vart så jäkla rädd!!


men ändå nyfiken på vem det kan ha varit. hihi

Nej, men nu sitter jag hos johan och vi har precis varit på willys. Såg även att dom har fått tillbaka Magnum dubble caramel. Min favorit glass. Så den halkade ner i magen, som nu inte mår bra..


har inte så stora planer för idag, ska hem om en stund och sen får vi nog se hur det blir. Menmen.


Nu är det för varmt för att orka sitta vid datorn. Get  a life.


Kisses

Av Mikaela Halvorsen - 1 augusti 2011 17:21

Ja, nu är man helt klar.

Slänger in en bild på outfiten och en facelook.

Sen drar jag mot min pojke. eller jag tror jag ska äta en vattenmelons bit först.


       

Bloggar lite senare ikväll igen.

Kisses

Av Mikaela Halvorsen - 1 augusti 2011 16:32

Fy vad hemskt, hittade en blogg via facebook. Där det är ett par inte så fruktansvärt gamla men ändå, som fick barn i juli. Och det har fått lite otur med sin lilla son.

Usch, blir lite ledsen när jag läser det.


Ni kan själva läsa och följa bloggen här. Nej, nu ska jag skänka en tanke till dom.   

Av Mikaela Halvorsen - 1 augusti 2011 16:15

Var alldeles för trött igår för att orka blogga. Kom hem vid halv 11 tror jag?

Denna veckan har varit som ljuset i min tunneln. Det här med att umgås med sina vänner, hade jag nästan glömt hur underbart det va!


Vi gjorde egentligen inte så himla mycket, men mysigt ändå   

Älsklingen sov en natt till hos mig, och igår kväll så bakade jag mina älskade havreflarn! MUMA!

blev lite misslyckade dock.

Och jag åt såklart as god vattenmelon!


Nu på morgonen har jag skurat hela badrummet, så det skiner som bara den! :D

och nu hjälper jag till med maten.

Ska duscha och sådär, slänger in ett inlägg med outfiten sen innan jag går mot älsklingen.


ah..


Du log mot mig
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av
Du såg på mig
Att jag var rädd

Hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
Du sa till mig 'Var inte rädd'

Men säg mig hur kan man nånsin' va' beredd?
Min ängel..

 

---------------------------------------------

 

Min pappa, min hjälte.

mer än fyra år har gått och det svider fortfarande.

Det kommer det ju alltid göra. Jag hoppas du har det bra nu.

Och en dag ses vi ju, eller hur?

Älskar dig pappa!



Ah, hoppas ni har det bra nu.

Slänger in ett inlägg när jag är klar.


Kisses

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards