Malleh's

Alla inlägg under september 2011

Av Mikaela Halvorsen - 8 september 2011 22:00

 


Ingredienser

4 port

500 g nöt- eller blandfärs
4 msk ströbröd
1 1/2 dl  mjölk
1/2 gul lök
1 ägg
1 tsk salt
1 krm peppar
Gul lök

Gör så här

Sätt ugnen på 200º. Skala och skär lökarna fint. Stek dom lite innan biffarna. Låt ströbröd och mjölk svälla 5 minuter i en bunke. Skala och hacka eller riv löken fint. Blanda lök, ägg, salt, peppar och färs med ströbrödet och rör till en slät färs. Forma till 8 biffar och stek dem i smör i en stekpanna på medelvärme 3-4 minuter per sida tillsammans eller separat med löken.
Servera pannbiffarna med potatispuré och grönsaker.

Servera gärna med gräddsås.

Av Mikaela Halvorsen - 8 september 2011 21:06

en sak jag tänkt på.. hur coolt skullde de inte vara att ha en stalker?!

fast kanske inte en alldeles för på.. men en som följer en hela tiden.. Ja tycker de vore rätt coolt ändå. Att ha någon som typ .. ah jag venne. fast nej, kanske inte.


Ingen kommer fatta var rubriken har med detta inlägg att göra och det vet inte jag heller.

Ska hoppa in i en dusch nu och sedan lägga mig i min fina rooosa gooa säng!


kanske med.. ett äpple?! nej. dom ser ruttna ut. hahah!

Godnatt!

Av Mikaela Halvorsen - 8 september 2011 20:38

  är vi inte söta?

Haha!

Såhär såg vi ut, men fy vad jag skratta och flytta på mig hundra gånger innan kortet togs! ^^ Fotografen gjorde så jag börja asgarva!

Hahah!

Av Mikaela Halvorsen - 8 september 2011 19:18

Vilket passar bäst? :)


  Bloooond

eller

        bruuuunette?! :)

Av Mikaela Halvorsen - 8 september 2011 18:40

Nejmen Tjenare Tjenare!

hoppas allt är bra med er för att med mig är det toppen!

Har ju varit helt slut två dagar irad, så inatt somnade jag vid 22 och gick upp 08.30 snacka om skööööönt!

Fick skjuts till skolan som började vid 11 och vi sluta efter en halvtimma?!

wellwell. god mat fick man iallafall!

Efter skolan åkte jag till Samona ! Bara hon som var hemma, så några timmars "tjejdag" typ.. Snackade massor, kollade bebis filmer (om bebisar) ( hon väntar ju barn )ett avsnitt av trueblood också. MUMS! Fick några goda kakor också.

Sen kom robban och sist lilla simon. Vart en trevlig dag, massa skratt och sådär!

Fick en film och så lånade jag en bok. ' sista andetaget ' tror ja den hette. Får läsa ut den fort så hon får tillbaka den. Känner mig alltid som en person med vingar och ett stort leende när jag har varit där! :)


Ja. Kom hem för 45 minuter sen.. och kanske ska man äta litemiddag? jo, det låter bra!

bloggar nog antagligen igen sen, för ja är ju glad!


Har liitie sovmorgon imorgon igen.. men slutar inte förrän vid 15.10? ojojoj.. inte kul!

har idrott som sista lektionen. SUCK!

menmen.. Blir nog en bra lektion ändå.. kom nyss på att jag måste fixa en sak till engelskan.. fast egentligen kan man ju bara hitta på något i huvudet efter som vi itne får ha pappret?.. smart! fast.. kan ju redan personen jag ska vara. Nu är alla förvirrade så ska nog förklara. Vi har " cocktail party " imorgon. Vi ska vara en person som vi sedan ska gå och presentera oss för alla.. ja, men så är det!


nej, middag var det.

Chiao!

Av Mikaela Halvorsen - 7 september 2011 22:00

6 portioner

Färdigt på: 50 min
Ingredienser

Pajdeg:
1 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
0.75 dl flytande margarin
1 dl kesella gourmet

Fyllning:
400 g köttfärs
0.5 paket tacokrydda
0.5 st lök
3 st ägg
3 dl mjölk
salt

Tillbehör:
salsa
riven ost
gräddfil
gurka
sallad

Gör så här

1. Sätt ugnen på 225 grader. Stek köttfärsen i olja eller smör i en stekpanna och tillsätt hälften av tacokrydda med en skvätt vatten. Hacka löken och låt den steka med. Ta bort från värmen när det är klart.

2. Blanda ingredienserna till pajdegen i en bunke till en smidig deg och tryck ut den i en pajform.

3. Lägg färsen i pajskalet. Vispa ihop ägg och mjölk och häll över. Strö över lite salt.

4. Grädda en stor paj cirka 40 minuter och en liten cirka 20-25 minuter. Det går utmärkt att grädda pajerna i portionsformar och frysa in dem.

 

Av Mikaela Halvorsen - 7 september 2011 21:30

Hallå ! nu har man precis kollar på true talent, gasch så jag älskar musik program!

 Vill ni veta något intressant? det ..... på ah.. kan inte skriva det tyvär.. Visst är jag lite av den dryga personen idag?  


Nej nu ska jag gå och   för att bli ännu tröttare och kunna  ut imorgon när man har liiite sovmorgon!



låååånga inlägg känner jag här.  Slänger in massor med gamla bilder.. kan lägga in fler!          

Av Mikaela Halvorsen - 7 september 2011 19:33

jaha.. har sovmorgon imorgon. BARA en ändå lektion också. vadå onödigt att gå till skolan?!

jaja.. Ska iallafall få det trevligt efterskolan! Ska träffa en jätte underbar människa!

Inge morgon kaffe/te blir de i skolan heller.. för vi börjar ju senare..

Ska nog ladda min kamera, men jag et egentligen inte varför. Smart brud där!

Jo! kanske för att bloggen börjar ruttna när jag aldrig lägger in bilder!

HE-HE


Nej.. trooooor vi har en riktigt trött tjej här bakom skärmen, NÖFF.

Ja. Men nu ska jag väl... Kolla my favorite program, halv eight hos mig. Nicenice!


vart ingen inläggs bombning! hehe..

nej. men nice kväll på er!


Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards