Malleh's

Alla inlägg under september 2011

Av Mikaela Halvorsen - 4 september 2011 12:36

Haha, oj då. Glömde visst eller nej.. men hade ingen ork till att blogga igår.

Men Igår kom emma till mig, guuud vad längesen! Men fy vad taskig jag var. Hon kom med bussen ungefär 13.20 och jag visste det. Sen typ när klockan närmar sig halv undrar jag vart hon är.. och kommer på att hon inte hittar från bussn till mig! Snällt va? XD


Men vi mötte henne, Och så åkte vi och handlade lite.

Kom hem, fikade ett tag och bara snackade!

Hyrde lite film, lagade lite mat och snackade massor! märktes att vi hade varit borta från varann ett tag, hade så mycket att prata om !


Sen på kvällen åkte jag till johan och vi satt och spelade tvspel till halv två.. HAha!

Gick upp nio då telefonen ringde..


Och nu.. Ja nu ska vi åka och kasta massor med saker sen åka till mig! :)

Nej.. men bloggar sen.. glömde hiss och diss grejen igår, så den kommer idag, plus att idag börjar jag med ENKLA varmrätter! :)


Kisses

Av Mikaela Halvorsen - 3 september 2011 22:00

fyra stycken!
Ingredienser

ca 40 stora färska räkor
2 dl majonnäs
1 citron (4 tunna klyftor och resten att pressa)
salt och vitpeppar
2 msk finhackad dill + några vippor till dekoration
4 formbrödskivor,
smör att steka i
60 g löjrom (4 msk)


Gör så här

1. Skala räkorna. Spara åtta fina till dekoration och grovhacka resten.

2. Blanda med majonnäs, pressad citron samt salt och vitpeppar efter smak.

3. Vänd ner den finhackade dillen och ställ svalt.

4. Ta ut fyra rundlar av brödet med hjälp av ett dricksglas och stek dem frasigt bruna i smör.

5. Lägg upp brödskivorna på tallrikar och fördela räkblandningen ovanpå. Dekorera med löjrom, de sparade räkorna, citronklyftor och dillvippor.


 


Av Mikaela Halvorsen - 3 september 2011 11:19

HAllå där, kött med blåbär!

här sitter en lagom genom seg jag..

vaknade 08.44 första gången och hade panik! trodde jag hade missat skolan..

sen efter typ 10 minuter mindes jag att " juste, det är lördag. jag kan sova länge "

Ska strax hoppa eller nej, kliva in i duchen och fixa till mig lite. Emma kommer ju snart! :)

Längesen man såg den bruden!


Om folk undrar varför videoinlägget som var under inte finns längre är det för att våran dator typ fuckar sig. Så man kan inte läsa bloggen om den finns.. Wierd..

Menmen! Nu ska jag piffa till mig!


p.s flingor är gott.


Av Mikaela Halvorsen - 2 september 2011 22:00

(4 personer)

2 st fyrkantiga, mjuka tunnbröd
1 pkt bacon
1 gul lök
200 gram färska champinjoner
1 matsked margarin (för stekning)
½ dl crème fraiche
½ dl färskost
1 vitlöksklyfta
½ dl hackad persilja
1-2 tsk senap
svartpeppar
mozzarella 125 gr

Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader.
Skala och hacka löken och hacka champinjonerna.
Hacka även baconet.
Fräs svamp, bacon och lök i en stekpanna tills baconet blivit knaprigt.
Blanda fräset med färskost, creme fraiche, persilja, senap och pressad vitlök.
Krydda med svartpeppar och eventuellt lite salt.
Bred ut röran på bröden och rulla ihop. Skär varje tunnbrödsrulle i fyra bitar.


Ställ stubbarna på en plåt med bakplåtspapper.
Skiva mozzarella och lägg ovanpå varje stubbe.


Gratinera stubbarna i ugnen i ca 10 minuter, eller tills osten smält och fått fin färg.
Strö över lite hackad persilja och servera genast.


 

Av Mikaela Halvorsen - 2 september 2011 19:12

Mitt typ egna recept..

Hos mig använder vi aldrig kakao i chokladbollar.

ca 30 st.


200 gram rumsvarmt smör

6-7 dl havregryn

½ dl socker

4 msk kallt kaffe

ungefär 2 dl oboy

2 tsk vaniljsocker


Kokos, strössel, havregryn eller vad som helst som garnering.


Blanda ihop alla ingredienser ordentligt. Se verkligen till att unvika smörklumpar!

Rullar tull bollar och rulla det i eventuellt Kokos.. :)

Ställ in i kylen en stund och sedan mumsa i er dem! :D


  så ser mina ut :D

jättegoda blev dom, (det är inte alla som jag fota) :)

Av Mikaela Halvorsen - 2 september 2011 18:18

hallå där alla fina!

Idag har jag haft det skit bra!

Började 09.45, fick sällskap med Denise och Anna på tåget. Mötte sedan upp ett par i tunneln men det vart bara Vi tre, hanna och Havin som gick till skolan!

Hade svenska, men den var väl inte speciellt rolig, Men det funkade, satt ju med tjejerna och snackade.

Hade lunch, som jag inte var så förtjust i.. Potatisgratäng med pannbiff och buljong? gratängen smakade, gräs? och varför fanns det liksom inte någon vanlig sås? Men inte ska jag klaga, god mat annars!

Hade engelska i TVÅ timmar,, eller jag skulle haft det. i 45 minuter hade vi det med Amelie, typ prat övningar.. gick inge vidare, hamna i en grupp som VÄGRA snacka.. och då vill man ju såklart inte heller prata.

sen hade vi lite rast, och sen typ skulle vi skriva en person till nästa veckas "cocktail party".

Slutade 12.55 tror jag. Så då gick vi till tåget.. alla drog utom jag och Anna. Fick låna hennes telefon och messa johan och han slutade också. Så vi stannade på stationen. Men mycket prat blev det, satt där i en timme och snackade! Blev bjuden på en daim också, Tack så himla mycket! :D

TRäffade dock några man inte hade velat, men Anna tycker en av dom Var VÄLDIGT snygg. Men vem säger jag inte.


Hemma så fixade jag det sista irummet, har beslutat att Troja får komma tillbaka till mitt rum. Så nu bor hon med mig!

Planen i dag skulle varit att bada henne, men vi tar det imorgon bitti. Är det sol så kan hon vara ute och sola! hihi


Nej, ska ta upp en diskussion nu bara. sen baka chokladbollar.


Det här med Neger . Från början var du ju ett sett att skilja människor ifrån varandra. Ett sett att se dom på. Ingenting negativt. Men med åren har folk börjat med att ta åt sig det, få det till ett kränkade ord. Det var en folk grupp som hette så, precis som mulatt. Det är ju inget fult så varför skulle då neger vara det? Jag respekterar dock att folk tar illa vid sig och säger ju aldrig det. Men det finns en sak jag verkligen har svårt för. Negerboll och negerkyssar, det är ett BAKVERK. I kokböcker står det så, det är ju något man säger till en boll? inte till en mörkhyad man. Om jag står och pratar om att " idag ska jag baka jättestora och goda negerbollar " och en mörk man/kvinna ser det.. Borde ju inte den ta åt sig ? det är ju inte riktat mot den..


Det är så jag tycker iallafall. Nu ska jag iallafall baka Chokladbollar.

Chiao!

Av Mikaela Halvorsen - 2 september 2011 15:35

 
SPRID DENNA VIDEO PÅ FACEBOOK, BLOGG, TWITTRA OM DEN .. sprid den bara!
En oehört viktig video om cancer, hur dom drabbat dessa 12 människor..
Cancer är något vem som helst kan få, min pappa fick det men klara sig inte.. Cancer är något ingen vill ha.

Av Mikaela Halvorsen - 1 september 2011 21:51

baben fyllde år idag. Han fick en silver länk av mig. Och två spel av mamma&roger.

Vart god mat och skratt, och sedan good tårta!

Har inte så mycket att skriva om just nu.. är väldigt trött!


Men tycker alla borde kolla anagina på youtube. Så jävla rolig hon är !!


HAHA


Kram.

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards