Malleh's

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

rasist?

Av Mikaela Halvorsen - 2 september 2011 18:18

hallå där alla fina!

Idag har jag haft det skit bra!

Började 09.45, fick sällskap med Denise och Anna på tåget. Mötte sedan upp ett par i tunneln men det vart bara Vi tre, hanna och Havin som gick till skolan!

Hade svenska, men den var väl inte speciellt rolig, Men det funkade, satt ju med tjejerna och snackade.

Hade lunch, som jag inte var så förtjust i.. Potatisgratäng med pannbiff och buljong? gratängen smakade, gräs? och varför fanns det liksom inte någon vanlig sås? Men inte ska jag klaga, god mat annars!

Hade engelska i TVÅ timmar,, eller jag skulle haft det. i 45 minuter hade vi det med Amelie, typ prat övningar.. gick inge vidare, hamna i en grupp som VÄGRA snacka.. och då vill man ju såklart inte heller prata.

sen hade vi lite rast, och sen typ skulle vi skriva en person till nästa veckas "cocktail party".

Slutade 12.55 tror jag. Så då gick vi till tåget.. alla drog utom jag och Anna. Fick låna hennes telefon och messa johan och han slutade också. Så vi stannade på stationen. Men mycket prat blev det, satt där i en timme och snackade! Blev bjuden på en daim också, Tack så himla mycket! :D

TRäffade dock några man inte hade velat, men Anna tycker en av dom Var VÄLDIGT snygg. Men vem säger jag inte.


Hemma så fixade jag det sista irummet, har beslutat att Troja får komma tillbaka till mitt rum. Så nu bor hon med mig!

Planen i dag skulle varit att bada henne, men vi tar det imorgon bitti. Är det sol så kan hon vara ute och sola! hihi


Nej, ska ta upp en diskussion nu bara. sen baka chokladbollar.


Det här med Neger . Från början var du ju ett sett att skilja människor ifrån varandra. Ett sett att se dom på. Ingenting negativt. Men med åren har folk börjat med att ta åt sig det, få det till ett kränkade ord. Det var en folk grupp som hette så, precis som mulatt. Det är ju inget fult så varför skulle då neger vara det? Jag respekterar dock att folk tar illa vid sig och säger ju aldrig det. Men det finns en sak jag verkligen har svårt för. Negerboll och negerkyssar, det är ett BAKVERK. I kokböcker står det så, det är ju något man säger till en boll? inte till en mörkhyad man. Om jag står och pratar om att " idag ska jag baka jättestora och goda negerbollar " och en mörk man/kvinna ser det.. Borde ju inte den ta åt sig ? det är ju inte riktat mot den..


Det är så jag tycker iallafall. Nu ska jag iallafall baka Chokladbollar.

Chiao!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Halvorsen - 27 december 2012 16:26

Att fylla arton är något jag längtat till då många av mina drömmar inte har gått att uppfylla förrän dagen kåt blir arton. Men ju närmare jag kommer ju tyngre känns det. Att bli myndig.. utan min pappa.. han ska ju finnas när jag blir stor? Se när ja...

Av Mikaela Halvorsen - 12 november 2012 18:12

.. endå säger vi hela tiden att vi dör av skratt... La upp lite bilder.. kan man se att emilio vuxit något enormt? Såå stor skillnad!!! Lilla killen ...

Av Mikaela Halvorsen - 11 november 2012 13:05

Jag har då skaffat mig en kille, eller snarare en man. Så otroligt längesen som jag kände migså här lycklig, glad, varm och kär! Den här killen har fångat mitt hjärta och allt känns rätt med honom. Jag vill dela mitt liv med honom, föralltid. Han är ...

Av Mikaela Halvorsen - 6 oktober 2012 10:13

Nu har de inte blivit mycket blogg, har pluggar så inormus. Hade prov igår, de var två frågor jag inte kunde men svarade endå.. hoppas på ett betyg ialf! Idag kommer min banan hit och vi ska ha roooligt. Ketchup ketchup punkt. Jo, jobbade för f...

Av Mikaela Halvorsen - 4 oktober 2012 10:37

Sitter och har historia för tillfället. Im tierd!! Blää Igår la jag mig för att sova kl 9 pga jag var lite trött men mestadels för att jag var så sjukt sugen på något men inte hade något.. så jag tänkte att om jag sover slipper jag bli förtvivla...

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards