Malleh's

Alla inlägg under september 2011

Av Mikaela Halvorsen - 13 september 2011 14:41

God eftermiddag eller nått.

Slutade tidigt idag. Hade lärande utveckling och kommunikation.

liiite roligt!

Men nu är jag hemma och pratar med sjuklingen i telefon.

Börjar bli liite små hungrig så kanske ska ta något att äta, eller kanske ta och läsa klart de få sidor iboken som är kvar.


Har inte mycket att dela med mig av men min look idag.

     

Av Mikaela Halvorsen - 12 september 2011 19:52

Här kommer det efter längtade bilderna på mig som en pluggis!

  notera att jag har andra kläder på mig.. En "hemma" klännig.. typ 2 storlekar för stor! XD         I'm so bäst! :D


nej, nu är min insändare helt klar. Skriven på dator och allt. Bara för mig att lämna in den imorgon. Jag är ju ledig ondsag och torsdag eller ah.. onsdag är det läkar besök. Så kommer hem sen och då får jag sätta min ner med bildanalysen! :)

Ha en trevlig måndag kväll alla!

Av Mikaela Halvorsen - 12 september 2011 18:30

Här kommer någonting som låter lite.. konstigt.

Men det är jättegott!

Jätteenkelt.

Ta ungefär 1 -2 äppel per person. Hur många du nu vill göra till och hur mycket.

Hacka eller skär äpplerna i tunna *skiv klyftor* Stek äpplerna (antingen med eller utan skal) i smör. Låt de bli LITE mjuk och sedan häller du på lite socker och massor med kanel. Stek tills äpplerna är helt mjuka.

Servera med *vanlijkräm* Blanda creame fraiché med vanlijsocker.

Servera!

 

Mums verkligen!

Av Mikaela Halvorsen - 12 september 2011 18:13

kom precis på att jag har lite att göra. En insändare som ska vara inne imorgon! måste skriva rent den. Sen måste jag göra en Bild analys till fredagen. OCH jag måste börja lite smått med Boken om mig. Vill inte hamna efter!


Ni ska få se roliga bilder från när jag pluggar sen :P


C YA

Av Mikaela Halvorsen - 12 september 2011 17:03

Idag vart det inte mycket uppdatering märker jag, men har varit inne i min bok. Inte kunnat slita mig ur den. Låg och läste i 3 timmar, 4 om man ska vara prick. Men hade massa pauser så ungefär 3 timmar. Har bara 3 kapitel kvar i boken nu!

Börjar tycka min skola är lite oseriös nu. Hade en lektion idag igen.. ? Kändes lite onödigt att åka dit. Så var hemma till halv tolv igen.

Och det första jag gjorde var att ta fram mitt stativ till kameran och skulle fota mig, till dagens outfit och vet ni hur det gick? ÅT HELVETE!

hehe.

Johan får lära mig det där sen.

men fick typ tre bilder, varav en jag BJUDER PÅ!

  ursäkta att man ser lite trött ut. Men det blir man ju av pissvädret som var idag!   var kom alla lockarna ifrån?! :O   såhär blir man när man inte fattar vad som är fel och kameran helt plötsligt tar kort..


Men vid fyra så somnade jag i 40 minuter. Rätt skönt faktiskt! Nu väntar jag på att mamma ska bli klar med maten. Ungskyckling med potatis! Muuuuums!


Sitter och lyssnar på Från och med du. ÅH! vacker   

Nej.. har inte mycket att säga nu! Skriver senare!


Av Mikaela Halvorsen - 11 september 2011 20:23

Hallå där alla gammla som unga!

Det vart inge bok för mig, fastande vid tv i några timmar. INTE BRA!

Nu ska jag lägga mig i sängen med en kopp te. Känner mig lite krasslig.

Med boken den här gången och ha idol på i bakgrunden!


Låter inte det så jävla nice?! :D

Ohyes.

Bjuder lite bilder på mig själv. En sliiten jag. Eller är inte så sliten men känner mig som en typ trött 13 barns mamma typ..

  Lite suddig jag vet.. men what ever liksom?   med den här bilden ville jag bara visa hur långa ögonfransarna såg ut i sin skugga mot kinden! HEHE


Ja. Hoppas ni har haft en trevligare söndag är jag. HAr bara slappat. Hoppas ALLA får en bra måndag imorgon! Själv börjar man ju vid 10.. så sovmorgon för mig!

Ah.. Det var det jag hade att skriva! Kisses

 

Av Mikaela Halvorsen - 11 september 2011 18:30

Gino finns egentligen inte direkt något recept. Anser jag!

Bara att hacka ner det frukt ni tycker är gott. Bär och annat. River massor med vit choklad över och sen in i ungen. Rätt hög värme tills chokladen är smält och fått lite färg!

  Servera med glass!

Av Mikaela Halvorsen - 11 september 2011 15:03

Precis gjort mina läxa i anatomi. inte enkel kan jag säga!

Skit svårt, men nu är den helt klar.

Är jättetrött men vet inte varför.. Så ska nog lägga mig i sängen och läsa i boken " sista andetaget " verkar väldigt bra!


Har inte så mycket att berätta om. Nya veckan består av en efterrätt varje dag. Bytt tid till 18.30 Så glöm inte att kolla in!

Har till och med bestämt till nästa vecka. Men det får ni se då!


Måste ladda min kamera också. Batteriet börjar ta slut. Dags att gå ut och fota snart. Lite fina bilder sådär.. på något roligt!


nej men. Hej svejs!


Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards