Malleh's

Alla inlägg under juni 2011

Av Mikaela Halvorsen - 18 juni 2011 20:57

Köpte hem denna :   tänkte FAN VAD GOTT..

men helt fel.. spydde nästan.. :O


för första gången i mitt LIV  har jag druckit TVÅ glas ren MJÖLK?! something is wrong .. hehhe.. :)

Av Mikaela Halvorsen - 18 juni 2011 18:30

Thanks to those who hated me, you made me stonger.

Thanks to those who loved me,you made my heart go fonder.

Thanks to those who cared, you made me feel important.

Thanks to those who entered into my life,you made who i am today.

Thanks to those who left,you showed me that nothing lasts forever.

Thanks to those who stayed,you showed me true friendship.

Thanks to those who listened,you made me like i was worth it.

Av Mikaela Halvorsen - 18 juni 2011 15:31

har grymt tråkgit så.. vi slänger in en sådan ;)

Om förhållanden
Är du singel? Nej!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? nja..

Kärlek eller sex? Kärlek

Har du varit kär i någon? Ja.
Finns det någon för dig just nu? Aa

 

Tio frågor om dig själv
Ditt namn? Mikaela, D, E, L, Halvorsen Yrsén 
När fyller du år? 9 januari
Några utsmyckningar på din kropp? öronen,tungan, navel & läpp
Vad har du på dig just nu? kläder
Vilken årstid är bäst? Vinter & sommaren
Vad tycker du mest om hos dig själv? Att ja är stark psykiskt
Vad är du bra på? Baka kolakakor.. ?
Vem älskar du mest på denna jord? Emma & Johan
Sover du hellre själv än tillsammans med någon? beror på.

 

10 frågor om dina vänner
Vem är din allra bästa vän? Emma

Vem vet allt om dig? någon..  
Vem är roligast av dina vänner? alla :D
Vem är snyggast av dina vänner? Everyone!
Vem är mest partyprisse? hmm.?

Vem är den du helst har filmkväll med? Emma (:

Vem av dina vänner är mest "evil" ? hm. ?

Du ska träffa en kille/tjej du tycker om, vem tar du med dig? emma i guess.

10 Frågor om din familj
Vem står dig närmast? Roger och Mamma

Har du bra kontakt med båda dina föräldrar? jadå.
Vem är farligast i din familj? JAG!

Vem är coolast? me :D
Har ni något husdjur? doooogs
Vem har du mest gemensamt med? min hund? :S
Vem sover du oftast med? Själv eller med Johan

 

10 frågor om idag
Vad har du gjort? fikat
Har du varit glad idag? ja
Har du varit ledsen idag? nja.. inte direkt ledsen ^^
Har du gjort något bra idag? nejje.

Vad ska du göra nu? äta en bulle!

Har du gjort något dåligt idag? ja har vägrat stryka gardiner?
Vad har du ätit idag? frukost och tårta :)
Har du duschat idag? inte ännu
Är du trött nu?  inte så mkt
Vad händer imorgon? bra fråga?!

Telefon/Mobil
Vem ringde du senast? Roger
Vem ringde dig senast? Roger
Vem sms:a till dig senast? J.
Vem sms:a du till senast? J

 

Övrigt
Är du hungrig just nu? Nej
Vad är klockan nu? 15:39
Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? fb, bloggar och här.

 

Familj
Hur länge sen var det du träffa din morsa? en halvtimme ?
Hur länge sen var det du träffa din farsa?  jadu.. typ lite mer än fyra år sedan

Musik
Lyssnar du på musik just nu? ne
I så fall, vilken låt för tillfället? -

Vad gillar du för musik? olika


Kärlek
Har du kysst någon idag? yes
Har du haft sex idag? Nej.
Har du ett förhållande? oh yes
Är du romantisk? ibland
Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? oja.
Har du nån gång slagit någon? Ja,
Länge höll ditt längsta förhållande? 1 år och 11 månader och en vecka.

Hur länge var ditt kortaste? två måndaer.
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? just nu förhållande.
Har du varit tillsammans med två samtidigt? Nej
Är du en bra pojk/flickvän? vet inte?

Vem sov du senast bredvid? Johan
Vem sa senast att han/hon tyckte om dig mer än som vän? J
Har du varit tillsammans med någon som du sen hade ett KK-förhållande med? Nej
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? hehe.. hemligt ;)
Har du någon gång velat ha ditt syskons pojkvän/flickvän? Nej verkligen inte!
Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn på armen? Nej
Har du mest blivit dumpad eller dumpat? vet inte ?

Av Mikaela Halvorsen - 18 juni 2011 15:01

Nu var det ett tag sedan man skrev här. Sist var väl i tisdags skulle jag tro. Så vad har jag gjort under dessa dagar? :)
Jo, i onsdags jag till Furuvik med Mamma, Roger och J :)
gick upp 7 för att åka vid kvart över 8 tror ja vi drog. Var framme runt halv 11. Vi fick däremot SKIT väder.. regnade för det mesta. Vi gick runt där och fotade så mycket vi kunde, men eftersom det regnade massor var det inte så lätt. Satte oss och åt lite luch, spelade lite vid tivolit. Köpte även en sockervadd till mig(A) hehe. Åkte hem rätt tidigt, vid två kanske. var hemma typ halv 5? vi va så trötta så vi sov nästan hela bilresan både dit och hem.

vila även när vi kom hem. men jag och Johan var typ halvt speedade när vi kom hem så vi typ skratta och snackade massvis! :)

Åkte sedan på kvällen till donken och åt lite gott! :)

                                                    tusenfoting .. :S                              


Torsdag.. Hm..? juste. Då drog jag och J till Emma i kungsängen. Gjorde dock ej så mycket, försökte se film men ingen funkade? :/
kollade tv, musikade, snackade och sedan lagade vi tre mat. och satte oss ute medans J grillade. Det var Grillad kyckling, men sallad, potatis och chilibeasås :D

muuums!
Åkte hem, gick förbi ica.. gick mot mig för att hämta mina väska och sedan gick vi mot johan! :)

Glodde blood and bone där. Fast jag somnade i soffan ;)

På fredag (alltså igår) gjorde vi INGENTING. En ren mysdag. vi kollade lite film och bara hde det trevligt! :)


idag har ingenting hänt. Skulle städat lägenheten idag (hela familjen) men det vart inte så. Vi gick över tills mammas kompis. Hans hund Tinna (hon stavas så) fyller 13 år idag och han tror det är hennes sista födelsedag så han kalasade till de. Hon fick fläskfilé med 13 ljus. och så fick vi tårta! :) jättegullig gjort!

Känns som om den hära sommaren kommer bli en omstart för mig. Va på furuvik och hade det hur trevligt som helst även vädret! På måndag till tisdag åker Jag, mamma, Roger Och Johan på kryssning. GREAT! :D lääääääängtar!
sen är det midsommar, funny! :)
och några dagar efter ska ja till lappland med J's Familj :D

och sen ska jag till grönan i början av juli, plus att jag ska fira Emma! :) Ska även försöka trycka in ett stan besök innan Juni är slut! :)

jadu.. Sen får vi se vad sommarn har att ge! det var ialf alla planer än så länge! :) Ska träffa massa olika vänner också!

men.. men.. har inte mycket mer att säga nu. Hoppas alla haft det gott den här veckan som varit!
Ciao

Av Mikaela Halvorsen - 14 juni 2011 11:05

nu är man verkligen uppe.. eller ah, har varit det i en timma.

somnade vid elva igår kväll.. vaknade kl 3? somnade runt halv 4.. vaknar igen vid 5?! och sedan vid tio igen. HATAR att vakna hundra gånger på en natt!


Dagens planer? hm.. det va en bra fråga. städa rummet.. förhoppningsvis hinner jag ut till solen en stund för att sedan gå och träffa J. Kanske köpa en god mjukglass med lakrits flingor ;)
menmen.. vi får se vart dagen tar oss. :)

MEn nu ska ja börja springa och städa rummet så det är fint :D

CIAO

Av Mikaela Halvorsen - 13 juni 2011 21:20

Så, nu kommer äntligen bilder från nians middag (islutet av inlägget)
blir ett ganska kort inlägg tror jag. Mina ögon svider, orkar inte hämta glasögonen..
Ska nog lägga mig i soffan med ett glas cola och titta på tven.

Träffade Satu och Alice idag, rätt mysigt. Fast vi gick bara runt och typ frös, men det var roligt ändå!
Är jättetrött, och nu känner jag att jag är.... Kissnödig?!
Druckigt för mycket läsk!
har inte mycket att skriva ikväll. Kommer även lägga ut en videoinlägg på mig och Emma när vi sjunger på avslutningen.. Hoppas du inte blir arg bebis! Tar bort den sen om du inte vill ha kvar den! :)

   våran förätt!

    det vi satt me.

 

                      lite uppträdanden.

             


  jag börjar gråta.. och felicia med..     hejdå kram!   felicia gråter ännu mera.. ^^

ah..

videon laddar seeeeeeeegt. lägger in den imorrn istället.
CIAO


Av Mikaela Halvorsen - 13 juni 2011 20:50

Här är bilden från mina naglar. Gjorde dom hos JEANETTE. Jätteduktig tjej, gör både akryl och gelé! Finns massor av olika färger och former! Utmärkt val att fixa sina naglar! Tryck på hennes namn och titta på hennes fina hemsida!

 





Mer bilder och text kommer senare.

Av Mikaela Halvorsen - 13 juni 2011 15:13

Ojoj, nu var det längesen man bloggade, haha!

men nu är jag här igen!

Det var ju avslutning i fredags och senare på kvällen niornas middag. Har tyvärr inga bilder från middagen, men johan har som jag ska få skickade till mig senare. Så bloggar en gång till ikväll. Måste bara berätta att när jag kom springandes ner till middagen för att möta johan, hade han köpt TRE STORA rosor till mig. Hur gulligt är liksom inte det?! Tack putti! <3

skulle även lämnat av ett brev, men kastade det..  Men vi fick ialf detta på middagen..

Vi fick tre rätters middag,

förätt: skagentoast

Varmrätt: potatisgratäng med kycklingfilé

dessert: glassbåt

Här är bilder från själva avslutningen!

                         


Det var väldigt trevligt! men när hon sa att nu är ni fria, då bara sprutade tårarna från mig och Felicia. Efter en stund så började alla. Men jag gräta HELA vägen hem. Fy, det är ju skönt att slippa skolan, men man kommer ju sakna alla vänner man började lära känna.


I Lördags så ville Johans familj ha en middag för att fira att vi gått ut nian. Det var jöttegod mat och så bara tog vi det lugnt. I söndags så var vi så jävla trötta och sega så vi bara tjockade oss med godis och så vidare. Bara chillade!
Sen idag så gick jag upp 08:45 för att duscha och sedan fixa mig. Jag skulle åka och fixa mina naglar hos Underbara händer sthlm så Johan hängde på. När vi är påväg till tåget märkte jag att jag glömde MOBILEN!? mitt liv sög just dom timmarna. Och så skulle jag möta Jeanette, men kunde inte få tag på henne eftersom ja varken hade telefon eller hennes nr.. PANIK! försökte ringa till mamma och be henne titta i min telefon och sms nr till Johans mobil.. Men då VÄGRAR dom svara. Dom hade gått över till en kompis och fikat utan MObilen?! Det bara sög. Men sen kom jag på att jag hade ett gammalt nagel kvitto sen sist i plånboken. OCh hennes nr stod där! min dag vart räddad! så jag smsade henne ( men johans tele) och så blev allt bra! SAlongen var jättefin! :)
Det blev vanliga fransk med rosaglitter, snor bild från Jeanette senare och lägger in ! Åkte hem sedan själv och satte mig hära. Ska nog ut till Satu om ca en timma. Längesen man träffade den lilla flickan! hihi :)


jadu, nu vet jag inte så mycket mer. Ska kanske åka till Rogers föräldrar en sväng. Eller kanske kissa? hm.. nu vart det svårt


slänger in dagens låt också! :)



Kommer igen ikväll!
Ciao!


Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards