Malleh's

Alla inlägg under november 2011

Av Mikaela Halvorsen - 5 november 2011 15:38

Mår alla bra idag?

Själv är det hyffsat.

Åkte till graven och skulle tända ljus på min fars grav. När vi kommer dit är allt, (lyktor osv) borta, utom korset. så med min mammas envishet går hon och pratar med någon och de  går till graven. När de står där säger kvinnan * ni ska inte klaga, ni betalar inte för graven * där kan man snacka om kul besked. Sen hade dom sattit en vit grej där som tydligen var en grej som gör att graven är markerad till att den kanske ska tas bort.. Hm.. inte kul. Så vi tog nya lyktor, tände ljusen o sådär. Imorrn blir det fina blommor på graven! :)

Tråkigt att få såna besked.

Menmen. Nog om detta. Ska äta en kalkon middag hemma hos J. Hoppas det blir gott!

HA en trevlig Alla helgona kväll! :)

Av Mikaela Halvorsen - 4 november 2011 15:25

Har precis kollat två avsnitt från värsta pojkvänsakademin. Skojigt!

Ska börja fixa mig lite grann. Ska till Kista med Killen och senare på kvällen blir det bio. Paranormal activity 3. Skojsigt! :D


Nej, ska nog fixa mig nu. Ha de gott! :)

Av Mikaela Halvorsen - 3 november 2011 19:27

Kul att man skriver detta inlägg för andra gången!

ja.. hann ju inte skriva i måndagskväll ett typ hejdå inlägg.

Men tisdagsmorgon kl 05.00 ringde alarmet (så vi la oss rätt så tidigt)

Men vi drog oss till ungefär tio i sex bara för att ingen annan var vaken. Men gick upp och väckte Roger. Så han klädde på sig, vi åt frukost och packade klart. Medans jag och johan gjorde oss i ordning så åkte roger och tankade bilen. Han kom tillbaka, packade in i bilden och vi for iväg. De ändå jobbiga var att vi har en hund som efter en bilolycka 2010, har jätte svårt att åka i bilen. Men det gick helt okey! innan vi åkte så släppte vi hundarna på ett fält en bit här ifrån, så det fick rastas ordentligen. Men var framme ungefär halv nio. men inge vilopause inte. Utan in med alla saker, på med kläder och gummistövlar och ut!

Fick en liten rundtur, Roger visade alla kojor, och runt omkring. Vi fick även fodra äpplen. Fotade lite också! :) Lägger inte bilder under den här dagen, snart!

Kom in igen, fikade lite med läsk.. lite energi, och sen gick vi ut med hundarna en stund. Kom in, snackade ett par timmar. Sen vart det middag + efterrätt, favoriten Citron fromage! Mums!

Sen gick Roger ut på jakt.. dock ingen lycka! De kom när han ått :/

Men medans så satt jag och Johan vid brasen, kollade lite tv, prata och gosa med hundar!

La oss rätt tidigt!


                                                      (klicka på bilderna för större)

 ett dött vildsvin vi hittade..    


Glömde skriva att vi också gick ut för att snickra lite, fixade till två kojjor! :)

Ja, på onsdagen gick vi upp strax efter åtta. Åt lite frukost och sen gick roger ut på jakt. Så vi slappade lite hemma. När han kom tillbaka gick vi runt och fodrade majs och äpplen.. lite överallt. Hade med oss gevär ifall det skulle komma något!

Plockade även fallna äpplen från träden och jag kratta lite! :)

När vi skulle hämta majs, öppnade roger påsen och ut SKUTTA en liten mus.. och alla skrek till för att ingen var beredd!! XD Sen åkte vi till TEMPO och handla godis, gick även in i en butik brevid, johan köpte en tuvutredare till lilla molly! :)

Sen så vart klockan så mycket att vi gick ut med hundarna, gick in och värmde oss vid brasorna. Sen lagade vi lite mat. Mös med lite snacks sen gick roger på jakt igen! vi kollade tv.. och sådär. Mös med hundarna, och kollade death race ! :)Roger Kom hem strax efter 23, lös in med en lampa genom fönstret så jag typ doooog av rädsla!

Pratade lite sen gick vi och la oss!


                     


Har några bilder, rätt coola. Men kan tyvärr inte lägga upp dem! :(


Idag så gick vi ut och fodra igen..Släppte Elsi också, ifall hon skulle få vittring på några goda djur! :) men ingenting.. Men johan fick prova att sjukta. Har en film men går ej att lägga in på datan, så får försöka hos johan och lägga upp den sen! :)

 sen hem och städade.. och så åkte vi!

Helvetes väg hem.. men det skippar vi!

 


Men nu sitter jag här.. och ska nu in i dsuchen! gud, saknade dusch,, here i come! :D

hejdå!

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards