Malleh's

Alla inlägg under maj 2011

Av Mikaela Halvorsen - 7 maj 2011 21:13

Ohoy! Sitter här framför dator. (som resten av dagen) Bara chillar med musik och snackar massor med knas pia på fejjan! :)


Precis käkat en jättegod glass, men nu säger min mage aj! Fick ett bra tips av Pia att skriva om tonårsproblem. Men egentligen alla har ju alla möjliga olika problem? Jag vet att många tjejer får förr eller senare för sig att man ska ha en liten emo period och sedan en lite mera fjortis period. Kanske för att det gillar stilarna. Eller kanske är det mera grupptryck? Vill ha uppmärksamhet? Jag vet att ja har varit båda två, att ja hamnade i emo perioden hade många anledningar. Många av mina kompisar var så, min idol var så. Sen tyckte jag de passade in på hur jag mådde. Just den perioden var inte de bästa. Pappa hade gått bort, kontakten men syskonen försvann ett tag, några av kompisarna mådde sämst, jag blev sjukt mobbad av alla i skolan. Vem orkade vara fin när man inte kände sig så? Håret rök och blev svart, ögonen fick drukna i svart färg. Ansiktet blev blekare och allt ja ägde var svat och rosa. Trasigt och nitar. Tror många hamnat där en gång. Men från allt det dära till först orange hår, till super blond. Massor av puder, urringning, korta kjolar. Massvis med mascara. Bara popig musik. idomin på läpparna. Färg glada kläder. Men kändes hjärtat bättre för de? nej. Idag känner jag äntligen att jag hittat mig själv.


Men är det hära alla problem för en tonåring, att hitta sin rätta stil? Gud nej! Man har massor, man bråkar med vänner, förlorar många men hittar nya. Man blir kär i någon, men byter snabbt. Blir förälskad men blir lämnad. Man orkar inte bry sig om skolan, men när man väl hamnar i klistret blir man stressad. Kanske mycket bråk hemma om man har syskon. Jag vet inte vad man kan ha för problem. Idag är mitt största problem just nu att alla mina bästa vänner som ja hade en gång är dom jag saknar mest. Min första riktiga förälskelse försvann och skolan är tuff. Men annars är de inte så mycket. Pappa är borta och det kan ja inte rå för. Han kommer liksom inte tillbaka för det. De som är jobbigast me den sitvationen är att ja inte var med han när han tog sitt sista andetag. Men i mitt hjärta finns han alltid! :) Allt det dåliga som hänt och även allt bra som hänt i mitt liv är ju den form som format mig till den ja är idag. Love me for who I am or don't even come!


'That does not make a decision is also a decided'


Allt för mig nu. :)
Kommentera gärna me tips om va ja kan skriva!


// M

Av Mikaela Halvorsen - 7 maj 2011 12:50

Who is innocent? No one is innocent.



Hallojj alla! Gud va min uppdatering börjar suga här^^

Har inte direkt gjort så mycket, igår var det dock full rulle på mig. Har sjuk träningsvärk i ben och rumpa! (misstolka ej) Fotade lite igår, bilder kommer i slutet av inlägget :)


Ska åka till min bror imorgon och fira lilla Alvin som är ett nu ! grattis unge :) Hoppas syrran kommer med sin nya bebis också. Ska  ta med kameran ialf, :)


För onavlighetens skull så var ja uppe till halv två inatt?! inte johans fel nejnej ;)

Nej men va händer idag? Jo, ska sätta mig ute i solen en stund och fika lite och sen ska ja iväg och köpa lite present. Nej men nu har ja intee så mycket att skriva om. Kan ju börja på foto grejen. Så här är första!

Dag 1: Självporträtt


 

Ah, men här kommer bilder från igår :)

                 


        GALEEEEEEN?! :O



Ciiiiaaaooo! :D


// m


Av Mikaela Halvorsen - 5 maj 2011 21:31

Love your haters. They are your biggest fan. Why?Because they keep on wasting time just to watch your every wrong move.


Hallåj!

Sitter nu här, kollar på ett bröstcancer program med mamma. preic avklarat en av fem delar i so:n! Känner mig stolt! La ner hela min själ i de! :)


As trött nu ialf. så börjar med fotogrejen imorgonbitti.

Juste rubriken, att de står Panik är fatt' min tunga känns som om den håller på att åka ner i halsen.. Vågar inte somna, tänk om ja inte vaknar imorgon!?


ojoj.. nu somnar ja snart.

hör av mig imorgon!

pussss :*


Av Mikaela Halvorsen - 5 maj 2011 07:51

God morgon alla!

sitter hos johan. ska fixa mig nu innan skolan. har nationella matte idag, är sjukt nervös! Är as bra på det i vanliga fall men på prov så f uckar allt sig!? omg.. gud, vill ha resultatet nu! :D


haha.. Hittade en sak på Samona's blogg. Och jag snodde den ;)

Olika foto uppgifter till varje dag :)


Dag 1: Självporträtt
Dag 2: Favoritpryl
Dag 3: En familjemedlem
Dag 4: Min hobby
Dag 5: En gammal bild
Dag 6: Tema "grön"
Dag 7: En bild som jag aldrig lagt upp
Dag 8: En favoritbild
Dag 9: En vårbild
Dag 10: Detta gör mig glad
Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema "ljus"
Dag 14: En vinterbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema "olika"
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Dagens
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema "två"
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: En höstbild

Dag 31: Valfri bild




hihi :)

nej.. men idag är det väl bra, ont i magen bara. Känner mig ganska tom idag :S


men ha et bra!!

// M

Av Mikaela Halvorsen - 4 maj 2011 17:51

You’ d watch me burn down in flames
You said you loved me, you're a liar.


Ja, sitter nu här framför datorn. HAr skrivit ut min ansöka. Har nämligen bytt linje till gymnasiet, känns mera som mig! :)

Ska strax in i duschen och sedan rulla mot johan. Really need to talk..Ska även repetera litei matten. Har ju nationella i de imorgon bitti?! :O


Inga foton på länge, jag vet.. sorry!

ska bli ändring men det är väldit mycket just nu.

Finns så mycket jag vill skriva här, som ja inte kan. Så mycket ja vill prata om, men me vem?

Kommer nog aldrig kunna lita på en människa igen..


Ajja.. Skriver ikväll igen..


ciiiiaaoo.


Av Mikaela Halvorsen - 3 maj 2011 17:32

Halloojj. Sitter här, precis gjort hemtenta i musik. Lagom lätt, är klar ialf!

Skulle gått på en tjejkväll på gårn med Emma men hon hinner inte till bro så..
Mår lite bättre idag än igår.. Men sjukt ont i magen. Förklaring ? nej ingen.. -.-


det här inlägget har tagit hundra år för mig att skriva. Skulle ju skriva om preventiv medel ikväll, but i don't have ork right now.. ^^


slänger in lite bilder..

  fina vovve! <3   mig, från 6:an till 8:an.. gamla bloggens header ;)


men ciiiiaaoo.

Av Mikaela Halvorsen - 2 maj 2011 17:55

Hallojj.

Sitter hemma nu och är lite krasslig, Huvudet bombar, magen typ fuckar up sig ? och ah , har ingen ork i kroppen. Och av no anledning gör min höft as ont när jag gåår?! :O

så jag gick hem vid lunchen. Sovit/vilat av mig hela tiden. Ätit glass oxå (A)

menmen.. lägger in några bilder från valborg nu :)


     

   

       

ja.. :)



Tänkte ta upp olika kategorier. Idag täntke jag, sexualitet!

Sexualitet.. Alla tycker ju olika om det och det finns ju massor av olika.

  • Heterosexuell
  • Homosexuell
  • Bisexuell
  • Transpersoner
  • Transvestism
  • Meterosexuell
  • intersexualism

Många vet ju vad allt är så det behöver vi inte skriva. Men jag har tänkt på massor av saker inom det hära.. Oftast är det vi tjejer som inte är emot Homo/bisexuella. När man frågar en kille svarar dom ofta att lesbiska är sexigt men killar är det vidrigaste som finns. Varför är det så? Det är ju ändå samma sak? Två personer av samma kön blir kära ivarandra. Alla får ju såklart ha sina åsikter! Men mina åsikter är att man inte ska döma en människa pga av en sexuell läggning. Man kan ju inte rå för att man blir kär i en PERSON oavsett vilket kön det har. Hade kompisar som var bi förrut liksom, inge fel med de. Tycker ändå att de är ju kärlek de med. Precis som när hetero människor förälskar sig i varandra och verkligen är jättekära, är ju dom också. Men det jag har svårast för är att man inte liksom "tillåter" eller hur man ska förklara att killar är dåra 'bögar'. They are just in love like a normal person.. ? Visseligen har dom kanske inte sex på de sättet vi är *ämmade för* men de måste få sina behöv på deras sätt. Vissa tycker det är äckligt, andra inte!

hm.. Menmen. Jag accepterar alla människor. :) Men vad tycker DU om detta? Hur skulle du reagera ifall du hade en kompis och fick veta att hon/han är Bi/homosexuell eller någon annan form av sexualitet? :)

Berätta gärna!


Tomorrow eller något tänkte jag ta upp preventivmedel :)

have a nice day, and don't forget to check out my picturesblog. MALLEH !


/ M

Av Mikaela Halvorsen - 1 maj 2011 21:09

Hallojjsan!
det var ju valborg igår, johan kom till oss och vi grillade och så. Gick ner till brasan och hade de allmänt mysigt.

Träffade även den mest efterlängtade människan i mitt liv. Blev sjukligt glad när hon kom fram till mig :)


menmen.. idag har ja inte gjort så mycket. Soooov inte länge men drog mig tills länge :P
nu är jag hos johan och ska kolla film och tjocka mig med kakor :*

muuuums !

bilder från valborg kommer imorgon, :)

pöööss :*

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards