Malleh's

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

tonårsproblem :)

Av Mikaela Halvorsen - 7 maj 2011 21:13

Ohoy! Sitter här framför dator. (som resten av dagen) Bara chillar med musik och snackar massor med knas pia på fejjan! :)


Precis käkat en jättegod glass, men nu säger min mage aj! Fick ett bra tips av Pia att skriva om tonårsproblem. Men egentligen alla har ju alla möjliga olika problem? Jag vet att många tjejer får förr eller senare för sig att man ska ha en liten emo period och sedan en lite mera fjortis period. Kanske för att det gillar stilarna. Eller kanske är det mera grupptryck? Vill ha uppmärksamhet? Jag vet att ja har varit båda två, att ja hamnade i emo perioden hade många anledningar. Många av mina kompisar var så, min idol var så. Sen tyckte jag de passade in på hur jag mådde. Just den perioden var inte de bästa. Pappa hade gått bort, kontakten men syskonen försvann ett tag, några av kompisarna mådde sämst, jag blev sjukt mobbad av alla i skolan. Vem orkade vara fin när man inte kände sig så? Håret rök och blev svart, ögonen fick drukna i svart färg. Ansiktet blev blekare och allt ja ägde var svat och rosa. Trasigt och nitar. Tror många hamnat där en gång. Men från allt det dära till först orange hår, till super blond. Massor av puder, urringning, korta kjolar. Massvis med mascara. Bara popig musik. idomin på läpparna. Färg glada kläder. Men kändes hjärtat bättre för de? nej. Idag känner jag äntligen att jag hittat mig själv.


Men är det hära alla problem för en tonåring, att hitta sin rätta stil? Gud nej! Man har massor, man bråkar med vänner, förlorar många men hittar nya. Man blir kär i någon, men byter snabbt. Blir förälskad men blir lämnad. Man orkar inte bry sig om skolan, men när man väl hamnar i klistret blir man stressad. Kanske mycket bråk hemma om man har syskon. Jag vet inte vad man kan ha för problem. Idag är mitt största problem just nu att alla mina bästa vänner som ja hade en gång är dom jag saknar mest. Min första riktiga förälskelse försvann och skolan är tuff. Men annars är de inte så mycket. Pappa är borta och det kan ja inte rå för. Han kommer liksom inte tillbaka för det. De som är jobbigast me den sitvationen är att ja inte var med han när han tog sitt sista andetag. Men i mitt hjärta finns han alltid! :) Allt det dåliga som hänt och även allt bra som hänt i mitt liv är ju den form som format mig till den ja är idag. Love me for who I am or don't even come!


'That does not make a decision is also a decided'


Allt för mig nu. :)
Kommentera gärna me tips om va ja kan skriva!


// M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Halvorsen - 27 december 2012 16:26

Att fylla arton är något jag längtat till då många av mina drömmar inte har gått att uppfylla förrän dagen kåt blir arton. Men ju närmare jag kommer ju tyngre känns det. Att bli myndig.. utan min pappa.. han ska ju finnas när jag blir stor? Se när ja...

Av Mikaela Halvorsen - 12 november 2012 18:12

.. endå säger vi hela tiden att vi dör av skratt... La upp lite bilder.. kan man se att emilio vuxit något enormt? Såå stor skillnad!!! Lilla killen ...

Av Mikaela Halvorsen - 11 november 2012 13:05

Jag har då skaffat mig en kille, eller snarare en man. Så otroligt längesen som jag kände migså här lycklig, glad, varm och kär! Den här killen har fångat mitt hjärta och allt känns rätt med honom. Jag vill dela mitt liv med honom, föralltid. Han är ...

Av Mikaela Halvorsen - 6 oktober 2012 10:13

Nu har de inte blivit mycket blogg, har pluggar så inormus. Hade prov igår, de var två frågor jag inte kunde men svarade endå.. hoppas på ett betyg ialf! Idag kommer min banan hit och vi ska ha roooligt. Ketchup ketchup punkt. Jo, jobbade för f...

Av Mikaela Halvorsen - 4 oktober 2012 10:37

Sitter och har historia för tillfället. Im tierd!! Blää Igår la jag mig för att sova kl 9 pga jag var lite trött men mestadels för att jag var så sjukt sugen på något men inte hade något.. så jag tänkte att om jag sover slipper jag bli förtvivla...

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards