Malleh's

Alla inlägg under februari 2011

Av Mikaela Halvorsen - 15 februari 2011 23:13

Dag 04 – Mina misstag
Dag 05  Vad är kärlek?
Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen

Dag 13 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 14 – Mina drömmar

Dag 15 – Mitt favoritminne
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – Den här månaden
Dag 18 – Ett ögonblick
Dag 19 – Det här upprör mig
Dag 20 – Det här får mig att må bättre
Dag 21 – Det här får mig att gråta
Dag 22 – Mina rädslor
Dag 23 – Min favoritplats
Dag 24 – Det här saknar jag

Dag 25 – fula ovanor





Mina misstag..

Hm.. Vad vet egentligen inte vad som menas med det. Men Ett misstag i mitt liv var nog att jag skar mig. Sen vet jag faktiskt inte. allt jah gjort har ju lett mig hit till den person ja är idag.. 




iaf, Tisdag.. Sitter här nu med sprängade huvudvärk och har precis kollat på någon militär film. Rätt nice faktiskt, Imorgon är det onsdag och då följer felicia med som vanligt hem till mig och vi ska faktiskt äta pannkakor i morgon :D 

Namnam, ovh sen har jag lyckats få hanna att bli glad och skriva roliga sms med massa smileysar ;D 


Menmen, är apa trött.. Skriver massor i morgon.. 

puss

// malleh

Av Mikaela Halvorsen - 14 februari 2011 17:45

Hej allihopa!förlåt för att jag inte bloggade igår.

Men nu bloggar jag först dom hära två dagarna och sen allmänt :)


Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mitt liv
Dag 04 – Mina misstag
Dag 05 Vad är kärlek?
Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen
Dag 13 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 14 – Mina drömmar
Dag 15 – Mitt favoritminne
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – Den här månaden
Dag 18 – Ett ögonblick
Dag 19 – Det här upprör mig
Dag 20 – Det här får mig att må bättre
Dag 21 – Det här får mig att gråta
Dag 22 – Mina rädslor
Dag 23 – Min favoritplats
Dag 24 – Det här saknar jag
Dag 25 – fula ovanor


Min Första Kärlek

Den som jag absolut var kär i allra först och sådär var en kille som heter Jonas. Men det var i typ 3an eller så.

Finns inte så mycket att berätta om där.

Men Jag var faktist tillsammans med en person i 7an, men jag vill inte lägga ut det för jag tror den personen inte skulle uppskatta det.

Men det var min kompis och jag var väldigt kär i en början, men efter det vart vår vänskap förstörd och ingenting höll länge så idag känner vi inte varandra.

Men det var ett litet om man ska säga ' hemligt ' förhållande. :)

Det var det.

 

 

 

Dag 03 – Mitt liv
Dag 04 – Mina misstag
Dag 05 Vad är kärlek?
Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen

Dag 13 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 14 – Mina drömmar

Dag 15 – Mitt favoritminne
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – Den här månaden
Dag 18 – Ett ögonblick
Dag 19 – Det här upprör mig
Dag 20 – Det här får mig att må bättre
Dag 21 – Det här får mig att gråta
Dag 22 – Mina rädslor
Dag 23 – Min favoritplats
Dag 24 – Det här saknar jag

Dag 25 – fula ovanor

 

 

Mitt Liv

 

Vet inte vad jag ska berätta. Mitt liv har varit en resa bland massor av saker.

Jag var liten och väldigt bråkig som barn men hade en underbar mamma. Tyvärr hände de lite saker på vägen men som idag är förflutet. (?) Jag har hela mitt liv bott hos mamma men varit hos pappa på helgerna. Var ju en bit att åka, mamma bodde här i Bro medans pappa bodde i hässelby.

Men i juli/augusti 2007, när jag var elva år fick jag beskedet att min pappa hade cancer. I början kändes det ju liksom inte så mycket, visste ju knappt vad det var. Men jag bestämmde mig för att följa min pappa genom denna resa. Som ni vet ska ju cancer sjuka människor få mediciner och cellgifter och allt. Men Miin pappa fick aldrig det, antingen var han smal och inte tillräckligt bra för att få det eller så var det något fel på doktorn alltid något nytt. Tillslut vart det ju försent. På den tiden trodde jag verkligen på gud också, så allt jag kunde göra var ju att be att han skulle bli frisk. Men Gud besvarade inte det, men han fick leva några månader än vad som läkarna skrivit i pappren. Om det var gud eller om det var en  stark pappa. Natten den 18 mars 2007, 00:50 tog han sitt sista andetag. Efter det var ingenting sig likt. Samma år började jag 6an och träffade nya människor som både var positivt och negativt. Alla var i 'svarta' perioden ett tag och alla mådde väl lite dåligt över något. Ja hade nyss förlorat min pappa och mådde som sämst, samtidigt som jag hade svår acne och blev sjukt mobbad i skolan. Jag ville bara härifrån, men jag träffade nya människor och idag sitter jag här, positiv och tänker på framtiden. Drömmer mina små drömmar om mitt lilla cafe och allt. Härligt!

Men ja är nog en stark person efter det här, klara nog av det mesta! Men fast det gått 4 år sedan, är det tungt!

 

 

 

Ialf, idag är det F&S Skojigt, ska nog innan gå en sväng förbi Satu och kolla hennes nys söta lillebror hon fått! Mysigt. :)

Har nog inte så mycket att tillägga.

 

Puss

// Malleh

 

ork

Av Mikaela Halvorsen - 13 februari 2011 19:39

Orkar verkligen inte blogga idag. lägger in två stycken dagar i morgon.

kram

Av Mikaela Halvorsen - 12 februari 2011 22:22

Jag vill bara berätta hur mycket jag verkligen älskar en person.

För två år sedan var mitt liv helt upp&ner vänt. Allt var åt helvete.

Jag mådde som sämst, mina vänner mådde inge bra, jag var kär i helt fel personer men som jag nog ändå inte tycker är fel och inte står för. Men jag förstod inte vad jag gjorde här. Men en dag började en helt främmande person prata med mig, vi hade aldrig pratat förut.

Det ena blev till det andra, vi började träffas själva även om vi inte ens pratade med varandra. Och sen frågade folkm om vi var tillsammans, vi var inte det men vi lurade folk. Men en dag så sa vi att det känns ju liksom som om vi är tillsammans, Oh vi bestämmde att vi var det. Dom hära två åren med den här personen har nog varit dom två bästa åren i mitt liv. Jag har  gjort dumma saker, väldigt dumma saker. Jag har sårat honom om och om igen. Jag har mått mina sämsta dagar. Men vet ni? Har stod kvar vid min sida ändå. Helt ärligt, utan honom hade jag fan inte suttit här i dag. Jag hade nog inte orkat med livet. Men han har fått mig att se med andra ögon.

Han är den som får mig att vilja öppna mina ögon på morgonen. Han som får mitt hjärta att fortsätta slå. Att mina läppar ska få le och kroppen få skratta. Han är den jag är förälskad i, den jag älskar av hela mitt hjärta. Jag älskar honom inte bara jag är såå himla kär i honom. Även om det kan ha blivit lite knasig och sjunkigt lite så ska vi nog allt klara det och få upp allt igen!

Om du läser detta vill jag verkligen att du ska förstå. Om jag är svartsjuk eller frågar mycket är det ju för att jag inte vill att någon ska få den bästa killen som finns, det bra som jag har det. Jag har dig och så vill jag ha det resten av mitt liv. Jag vet att det är dig jag verkligen älskar. Visst jag kanske bara är 16 år vad vet jag om förhållanden. Men Vi har klarat 2 år och många fler ska det blir! Vi klarar allt!

Jag hoppas du känner ungefär likadant baby.

Jag verkligen älskar dig sweet !   


  


Du är bäst!

Av Mikaela Halvorsen - 12 februari 2011 16:27

Nu sitter man nästan helt nyduschad och fixad framför dator hos Lennart.

Kom hit för inte så länge sedan. Ska blogga snabbt, ska nämligen gå till köket och hjälpa till med förberedelserna till maten i kväll. Vi ska äta massa good ....... T A C O S :D

Namnam.. :)

Jag mår faktiskt väldigt bra idag, känner mig väldigt glad. Saknar lilla Emma som är i Romme och Felicia som ligger hemma sjuk. Men på måndag ses vi! Sen får jag träffa hanna också som jag inte fårr göra på några dagar! Miss u :)


Ialf lovade ju att börja med dagarna i dag, så vi kör i gång nu :)

 
Dag 01- Om mig

Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mitt liv
Dag 04 – Mina misstag
Dag 05 Vad är kärlek?
Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen
Dag 13 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 14 – Mina drömmar
Dag 15 – Mitt favoritminne
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – Den här månaden
Dag 18 – Ett ögonblick
Dag 19 – Det här upprör mig
Dag 20 – Det här får mig att må bättre
Dag 21 – Det här får mig att gråta
Dag 22 – Mina rädslor
Dag 23 – Min favoritplats
Dag 24 – Det här saknar jag
Dag 25 – fula ovanor




            OM MIG

 

Vad ska man säga om mig? Jag är en tjej på 16 vintar och går nu sista terminen i 9:an. Jag bor med min familj här i stockholm och trovs ganska bra. Jag beskriver mi själv som en väldigt bra person, ställer alltid upp för mina vänner jag lyssnar alltid och kan bara finnas till om det så behövs. Jag är snäll och ofta övertrött att jag mycket ofta är glad och flummig. En sak som kanske inte är det bästa är att jag är väldigt sårbar och jag har gått igenom miljoner tuffa saker, så jag kallar mig själv stark. När jag nu ska gå ut nian ska jag söka till Bageri och konditori. ÄR väldigt nöjd med mina val och jag kämpar för fullt.

Tror inte det finns så mycket mer att berätta om just mig. :)

 

Jaja, men nu ska ja gå till min lilla plutt och hjälpa honom! Ha det gått! :)

Puss

// Malleh

Av Mikaela Halvorsen - 11 februari 2011 21:19

Ja, igår skulle jag plugga till provet jag hadde idag, har fått 43 frågor typ vi skulle svara på så vi skulle kunna provet sen. När jag kunde typ 22 kunde jag inte en ända, hittade inte ens svaren i boken och jg vart irriterad, Sen verkligen försökte jag men det gick inte, så jag kasta bort böckerna tillslut XD

Sen ska min tekniska mamma göra något på fb och tror du hon fattar något ..? nejj, så jag kokar ännu mera, sen skulle vi bädda rent i sängen och då hittar vi inte ena örngottet då vart det lite mycket. Sen så Simon något och då bara skvätte allt över! vart så arg på allt att jag började gråta, men en saw film gjorde allt mycket bra ;) Tänk vilken underbar pojkvän man har som alltid finns för en och som aldrig lämnar en vilket humör man en har!   


Skulle ju lagt ut massor av bilder från gårdagens skoldag, men jag vart så arg att mamma stängde av datorn så bildena kommer senare i detta inlägg. Men nu har alla nerverna släppt så jag har ont i hela huvudet och allt. hela veckan har varit ett nervvrak.. hundra miljonerprov, och hundra till kommer.. kompisar som gjort slut, några varit arga Några har man bråkat med, några är man sjukt oroliga för.. Och massa annat, sknt att antligen luta sig tillbaka, sova och bara tjocka sig massor!


Jag känner just nu att ett nytt liv är påväg nu. Har träffat massor av nya vänner , jag och mamma har nu lovat varandra att sluta tjaffsa om allting. Än sålänge har vi inte bråkat på 3-4 dagar. Fett nice :D Men jag älskar min lilla mamma :)

har lite panik, vet inte vad jag ska köpa till killen på alla    dag.. Kom med massor av förslag!!!!

ah, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om.. men, i morgon ska vi till eskimonis pappa och fira honom med eskimonis systrar och deras partner. Mysig! Söndag kommer kevin över och vi ska glo film och chilla!


Ganska lugn och skön helg. nu ska ja nog inte göra så mcket mer ikväll.

Hittade en kul grej på en gammal killkompis sida som jag tänkte sno. Men börjar nog med den imorgon, för ja är sjuukt sluut hela jag så ska chilla lite :)


Dag 01- Om mig

Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mitt liv
Dag 04 – Mina misstag
Dag 05  Vad är kärlek?
Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Detta anser jag om sex
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Om du var sexton år och precis skulle välja gymnasielinje igen
Dag 13 – Om jag blev tvungen att byta utseende med någon, skulle jag byta med
Dag 14 – Mina drömmar
Dag 15 – Mitt favoritminne
Dag 16 – Detta ångrar jag
Dag 17 – Den här månaden
Dag 18 – Ett ögonblick
Dag 19 – Det här upprör mig
Dag 20 – Det här får mig att må bättre
Dag 21 – Det här får mig att gråta
Dag 22 – Mina rädslor
Dag 23 – Min favoritplats
Dag 24 – Det här saknar jag
Dag 25 – fula ovanor


en sak för vare dag ska jag skriva om, en ny anledning till att blogga, 

   

Felicia är fotografen till alla bilderna, Här är eskimoni 

   Jadu, kan man vara tröttare osminkad och ofixad än jag? :)

en fin kevin :)

   

min lilla söta beeeeebis :D 

   han är så sexig på bild ;)   Gud så söööt !  själv ser man ut som en giraff :P

 

Ja,  här gååår jag.. hmm..  

   Ibland är vi väl söta tillsammans?XD

Men vi hörs imorgon! 

puuss

// malleh

Av Mikaela Halvorsen - 10 februari 2011 16:05

Fyfan vad jag är helt slut idag.

Började morgonen med att vakna sent så vi kom nästan försent, och då direkt på morgonen har man Nationella prov i svenska uppsatts. Den gick väldigt bra, skrev om Till studiefonden Brinnande för och sådär. Gick väldigt bra!

Sen så var jag klar typ 10:15 kanske, och då har man rast till 12:45 snacka om boring!!

Men sedan så hade man två lektionen och jag bara kände att jag orkade inte. var så slut!

Menmen, nu är man hemma och sitter i sina sköna rosa mjukisbyxor :)

Ska strax göra korvsoppa och sen plugga no till imorgon!


Ialf hann inte skriva något igår, mamma stängde av datorn när ja kom hem.. Men träningen gick iallafall dåligt igår.. Var lite ledsen och sådär, men nu är allt super igen!

Och så alla vet ÄLSKAR Jag min eskimoni av hela mitt hjärta! När han har träning idag ska jag göra en sak åt honom :D

Men kan ju inte skriva ut det eftersom han läser min blogg ;)


   

Här är en liten ful snabbis skiss på Bebis snickarbyxorna jag håller på med. orkade inte färglägga och rita fint, men ni får se sen :D 

   

Här håller simon och felicia på att göra en delikatess drink åt någon, Smarrigt värre va?

Så kul man kan ha under lunchen :P 

 

Saknar sommar!!!!  

   

En bild jag tog som jag faktiskt gillar väldigt mycket! :D


Ah, ska laga mat nu !

puss

// Malleh   

Av Mikaela Halvorsen - 8 februari 2011 20:30

I dag har skolan varit okej, haft nationella prov i svenska. Kändes ialf okej,, hoppas att resultatet visar likadant ;)

Kom precis in. Vi va hos Samona & Robban och lånade några filmer som vi ska sätta på om en halvtimme.

Ska plugga lite no en stund.. har prov på genetik på fredag, hm me not like.. 

Fick in min töjning helt i  dag, satt på rasten och skulle bara prova lite och så bara gled den in :D 

Lägger ut en bild på den i morgon kansk.

Är inte på vörldens bästa humör just nu. Varit jätteglad nästan hela dagen, men har börjat känna mig lite utstött av en viss person.. Vill inte nämna några namn.

Så sen dess har jg kännt mig lite sne.

Sen har jag massor av annat som snurrar i huvudet. 



Tänkte lägga in imorgon kanske en bild på en tröja jag gjort till Eskionis lillebror och ett par bebis snickarbyxor jag håller på med.. fast dåfår ni bara se självaste skissen eftersom deninte är klar.  Men är väldigt nöjd, men har ingen aning om vad jag ska göra av byxona.. Kanske ge dom il syrran om vi ss någon gång.. vi får se..


Ja, är typ SUPERDUPEr trött. Så jag bloggar nog mer imorgon..


Have a nice day!

Puss 

//malleh

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards