Malleh's

Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

vad händer med världen..? Massor med känslor!

Av Mikaela Halvorsen - 2 mars 2012 23:01

förstår verkligen inte vad som händer med världen och alla ungdomar..

Kollar man på alla här där jag bor.. Där flyttar alla från tjej till tjej/kille till kille. Ena dage är de en puss bild och massa jag älskar dig inlägg, dagen efter är de med en ny människa?! 

Man kan inte heller bara älska någon på en sekund, då vet man verkligen inte vad kärlek är!


det är en trend att röka, supa varje helg, byta partner.. Ha piercingar, tatueringar, smink överallt så man ser idiotisk ut, skära sig överallt OCH visa de offentligt.. håret rakat här och där.. trasiga, tajta och försmå kläder.. liksom that's not cool! Va dig själv, ditt naturella du!


När jag pratar med yngre människor i min omgivning LÄNGTAR folk efter att ha sex?! De är inget jag tycker man borde längta efter direkt.. eller jo, men ingenting kan böör skynda på. De kommer när de kommer. Gör de när du är medveten och gör de inte bara för att! 

Många tycker att jag var ung när jag hade sex första gången.. Kanske, kanske inte.. Men jag gjorde de inte på fyllan och inte med vem som helst. Jag gick inte omkring och tänkte att " gud vad jag skulle vilja ha sex?! " 


Jag har piercingar, men inget jag skryter eller visa upp, dem finns bara där. De är bara läppen som syns iallafall. Jag sminkar min ytters sällan faktiskt, lite mascara för att få färg på fransarna, lite kajal för att framhäva mina ögon och de är det! Jag är inte rädd att visa mig utan smink, bulle på huvudt eller gå ute i mjukiskläder. Vad ska jag skämmas över? Att jag har mitt egna mode och är mig själv? Jag röker inte, men jag har gjort.. men varför? jo status.. liksom what?! jag dricker bara när de är STORA firanden. midsommar, osv.. men har ALDRIG druckit mig full. Varför bli full och kanske ha kul för att sen glömma bort de. Eller vara full och skämma ut sig? Drick lite grann eller inget och ha kul ändå! Ett minne för livet kan de ju bli?


Att skära sig själv, det löser verkligen ingenting här i livet. Smärtan som du uppfattar i kroppen försvinner inte för att du förstör huden på din kropp. Prata med någon, skriv ut saker.. Rita kanske hjälper mer? gör något som får dig att bearbeta och kanske hjälpa dig med de som är svårt i livet!


Kände att jag behövde skriva ut de här. Tyckte de behövdes! 

lägg inte andras problem på dig framför dina egna. Du kan inte hjälpa andra om du inte kan hjälpa dig själv. Ta vara på dig själv och sen finnas till för dina vänner!


Nu ska jag sova, ska iväg på en fika på förmiddagen, så måste upp lite tidigare!

Puss och kram på er alla, och ta hand om er och era nära!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Halvorsen - 27 december 2012 16:26

Att fylla arton är något jag längtat till då många av mina drömmar inte har gått att uppfylla förrän dagen kåt blir arton. Men ju närmare jag kommer ju tyngre känns det. Att bli myndig.. utan min pappa.. han ska ju finnas när jag blir stor? Se när ja...

Av Mikaela Halvorsen - 12 november 2012 18:12

.. endå säger vi hela tiden att vi dör av skratt... La upp lite bilder.. kan man se att emilio vuxit något enormt? Såå stor skillnad!!! Lilla killen ...

Av Mikaela Halvorsen - 11 november 2012 13:05

Jag har då skaffat mig en kille, eller snarare en man. Så otroligt längesen som jag kände migså här lycklig, glad, varm och kär! Den här killen har fångat mitt hjärta och allt känns rätt med honom. Jag vill dela mitt liv med honom, föralltid. Han är ...

Av Mikaela Halvorsen - 6 oktober 2012 10:13

Nu har de inte blivit mycket blogg, har pluggar så inormus. Hade prov igår, de var två frågor jag inte kunde men svarade endå.. hoppas på ett betyg ialf! Idag kommer min banan hit och vi ska ha roooligt. Ketchup ketchup punkt. Jo, jobbade för f...

Av Mikaela Halvorsen - 4 oktober 2012 10:37

Sitter och har historia för tillfället. Im tierd!! Blää Igår la jag mig för att sova kl 9 pga jag var lite trött men mestadels för att jag var så sjukt sugen på något men inte hade något.. så jag tänkte att om jag sover slipper jag bli förtvivla...

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards