Malleh's

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

!0 enkla knep!

Av Mikaela Halvorsen - 9 augusti 2011 22:30

Här kommer 10 enkla knep till att öka förbränningen!


1:  Styrketräna. Muskler är nyckeln till en hög förbränning.


2:  Kondition. När hjärtat tränas produceras enzymer som gör att fettet bryts ner. För att fett ska kunna brännas som energi krävs syre.


3: Intervallträning!

Studier visar faktiskt att de som använder intervallträning går ner dubbelt så mycket. Så, ruscha 30 sekunder var femte minut när du är ute och joggar!

 

4: Minska LAGOM på kalorierna. Om du minskar ditt kaloriintag drastiskt alldeles plötsligt så ställer kroppen in sig på överlevnad. Den tror att du svälter.

 

5:  Ät frukost!!

När du sover så saktar förbränningen ner och startar inte igen förän du äter. Så om du inte äter frukost så kan du gå omkring 18 timmar sedan din senaste måltid, inte bra! Så ät frukost på morgonen så snart som du vaknar även om du inte är hungrig!!


6: Man ska äta tre mål om dagen. Men blir du sugen mellan målen? Prova att lägga ut dina mål i mindre portioner till 5-6 mål om dagen. Eller ät tre mål om dagen men mindre och sedan lägger du till ett litet mellanmål på förmiddagen och ett litet ¨på eftermiddagen.


7: Sov! Om du inte sover tillräckligt så påverkar det förbränningen och ökar hungern.


8: Drick vatten, det får dig att känna dig mättare och minskar uppsvälldhet!


9: Hoppa över alkoholen. Folk som tar en drink före maten får människor att äta ungerfär 200 kalorier extra. Om du dricker alkohol under måltiden är risken stor att kalorierna från maten lagras som fett för att alkoholen förbränns nämligen först.


10: Drick mjölk! De som dricker mjölk med lågt fettinnehåll tre / fyra ggr om dagen går faktiskt ner mer i vikt än det andra som hoppas över mjölk, ost och yoghurt. Kalcium tillsammans med andra ämnen i mjölkprodukter snabbar på förbränningen.


Nu fick ni lite mera tips! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela Halvorsen - 27 december 2012 16:26

Att fylla arton är något jag längtat till då många av mina drömmar inte har gått att uppfylla förrän dagen kåt blir arton. Men ju närmare jag kommer ju tyngre känns det. Att bli myndig.. utan min pappa.. han ska ju finnas när jag blir stor? Se när ja...

Av Mikaela Halvorsen - 12 november 2012 18:12

.. endå säger vi hela tiden att vi dör av skratt... La upp lite bilder.. kan man se att emilio vuxit något enormt? Såå stor skillnad!!! Lilla killen ...

Av Mikaela Halvorsen - 11 november 2012 13:05

Jag har då skaffat mig en kille, eller snarare en man. Så otroligt längesen som jag kände migså här lycklig, glad, varm och kär! Den här killen har fångat mitt hjärta och allt känns rätt med honom. Jag vill dela mitt liv med honom, föralltid. Han är ...

Av Mikaela Halvorsen - 6 oktober 2012 10:13

Nu har de inte blivit mycket blogg, har pluggar så inormus. Hade prov igår, de var två frågor jag inte kunde men svarade endå.. hoppas på ett betyg ialf! Idag kommer min banan hit och vi ska ha roooligt. Ketchup ketchup punkt. Jo, jobbade för f...

Av Mikaela Halvorsen - 4 oktober 2012 10:37

Sitter och har historia för tillfället. Im tierd!! Blää Igår la jag mig för att sova kl 9 pga jag var lite trött men mestadels för att jag var så sjukt sugen på något men inte hade något.. så jag tänkte att om jag sover slipper jag bli förtvivla...

Välkommen till mig!


Jag är en tjej på snart 17 år.

I min blogg hittar man allt om mig och det jag gillar - allt från djur till matlagning - från bakning till foto - från naglar till pojkvännen.

Läs, njut och kommentera!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards